Kort ritje

31 augustus 2020 - Winterswijk, Nederland

Maandag 31 augustus 2020

Bij het openen van de luiken regende het vanmorgen licht. Meer een miezerregentje. Gelukkig hadden we gisteren het meeste al weer in de camper opgeborgen. Fietsen achterop, stoelen en tafel in het berghok, ook wel garage genoemd. Op het gemak ontbijten, bakkie koffie, en dan reisklaar gaan maken. Stroomkabel oprollen, gasfles dichtdraaien. Alle ramen, kasten en luiken dicht en op of in het slot. Watertank (schoon water) vullen, vuil water lozen in de gierput (we staan tenslotte op een boerencamping). Afval in de container. Navigatie instellen en dan gaan we op weg. Een bijzonder korte route vandaag. Nog geen 30 kilometer. Richting Winterswijk. Een mooi en rustig ritje. Ook nog even langs die grote kampeerwinkel. Zo snel mogelijk door de winkel voor de dingen die we nodig hebben. Wat is het daar druk. Zelfs op maandagmorgen. Afrekenen en wegwezen.

Naar de andere kant van Winterswijk. Wel 4 kilometer. Stad uit, door een woonwijk en dan nog 2 kilometer zandpad. Uiteraard is dat laatste geen probleem voor ons busje. Voor de zekerheid hebben we afgelopen weekend via het www wel alvast gereserveerd. Maar we hebben geen bevestiging ontvangen. Gelukkig levert dat geen problemen op. We krijgen de gevraagde plek, dicht bij het water.

Als we op ons plekje staan, zetten we alles weer snel op. Eerst een bammetje. Danny gaat op het gemak de hengels in orde maken. We staan aan een grote recreatieplas: ’t Hilgelo. Met je Vispas mag je hier gewoon vissen. Mooi stekkie zoeken en ingooien maar. Jammer genoeg draait de wind, de verkeerde kant op. Het begint te druppelen en de temperatuur in combinatie met de wind maakt het kil aan de waterkant. Dan maar terug naar de camper. Hier zitten we uit de wind en is het zelfs aangenaam. Beetje lezen en dan al weer aan het avondeten. Grady heeft verse uiensoep gemaakt. Een stevig soepje zeg maar. Smaakt prima. Afwas daar na snel weggewerkt. Even de kranten digitaal lezen en dan na het schrijven weer een spelletje. Morgenochtend eerst maar eens boodschappen doen.

1. Miriam Rybier:
    31 augustus 2020
    Blijven jullie lang in deze regio? Zo ja, wij komen vrijdag die kant op. Misschien dan afspreken?
  2. Frank:
    1 september 2020
    Jammer, geen vis gevangen. Volgende keer beter.