Burgers Zoo en een snelheidsrecord

3 september 2021 - Elst, Nederland

vrijdag 3 september 2021

We hebben een beetje uitgeslapen vanmorgen, niet uitgebreid maar toch. Lekker ontbijten en de fietsen klaar maken voor vertrek. Het is vanaf de CP toch bijna 15 kilometer trappen naar de Zoo. Wij staan ten zuiden van Arnhem (in Elst) en de Zoo ligt ten noorden van de stad. En dan is het wel lekker dat we allebei een zogenaamde E-bike hebben. Er zitten nogal wat hoogte verschillen in de route. Dan helpen die motortjes toch wel erg lekker. Na iets minder dan de genoemde 15 kilometer komen we precies binnen het geboekte tijdsslot binnen. De Zoo kent verschillende werelden met eigen kleur en ook temperatuur. We proberen al die delen van de dierentuin te bekijken. Danny moet helaas het laatste deel afhaken, de vlindertuin. Hij heeft te veel last van een pijnlijke heup. Grady gaat wel verder. Maakt ook daar nog de nodige mooie plaatjes. In het totaal zijn het 367 foto’s geworden van de vele dieren, waaronder een zebra van 1 ½ week oud.

De terugweg leek een stuk korter, heuvelaf ging echt heel lekker! Danny scoort een personal best: 45,6 km lang park Sonsbeek. Daarna lekker douchen bij de golfclub en daar ook gelijk maar een vorkje geprikt! De kalfslever was heerlijk!

Dan weer plannen maken voor de komende dagen. Waar we morgen heen gaan, verklappen we nog niet. Wel kunnen meerdere volgers inschatten we gaan doen. We volgen een deel van de Roparunroute en een motortourroute die ik ooit heb gereden met de vrienden van de Rotterdamse politie. Sterker nog, de volgende camping hebben we ook al uitgezocht. Great memories 1995. Volgende week meer…….