Korte, maar bekende route

4 september 2021 - Maurik, Nederland

zaterdag 4 september 2021

De afgelopen 2 nachten hebben we op een fantastische plek gestaan, vlak naast de golfbaan. Voorzieningen op de plek zelf nul. Maar we mochten wel gebruik maken van alles binnen het clubgebouw. En daar hebben we ook gebruik van gemaakt.

Na een rustig  ontbijt en een relaxed inpakken gooien we de kar aan de gang. Een korte rit vandaag. Sterker nog, de kortste tot nog toe. Van Elst naar het Eiland van Maurik. Ongeveer 40 kilometer. Danny wil daar graag naar toe, zodat hij in een van de meerdere vijvers kan vissen. Onderweg een broodje eten bij een forellenvijver. Nee, daar gaan we niet vissen. Nadat we hebben afgerekend rijden we door naar de geboekte camping.

Terugkijkend op de route van vandaag, hebben we een deel van de route van de Roparun gereden. (route vanuit Bremen). Ook een groot deel van een route die Danny eerder heeft gereden met de “blauwe Vrienden van Hoogvliet”. We eindigen uiteindelijk op het Eiland van Maurik. Een grote camping midden in de Betuwe. Vlak langs de Rijn. We krijgen een mooie plek toegewezen. Lekker ruim. Even denken hoe we de bus moeten neerzetten om zo uitgebreid mogelijk gebruik te maken van onze stek. Even een beetje waterpas wegzetten en dan zijn we tevreden. Alles aansluiten. Dan blijkt al snel dat, zoals we staan opgesteld, de kabel net 2 meter te kort is. Nog even goed checken. We besluiten de bus even iets anders neer te zetten, dan hebben we genoeg lengte op de kabel.

Hengels klaar maken, maar nog niet direct vissen. Eerst kwalificatie F1 kijken. Wanneer deze succesvol (voor Max) is verlopen maar snel een hengeltje ingooien. Wel wat aanbijten maar geen echte doorbijt. Daarna even de bbq opgewarmd voor een lekker stukje vlees. Ook daarna willen ze niet aan de haak komen. Misschien morgen meer succes.

1. Marlous:
    5 september 2021