Een dagje Grady, Grady

8 september 2023 - Ravensburg, Duitsland

vrijdag 8 september 2023

We staan bijtijds op em het is nog lekker koel. Even douchen en ontbijten, dan vertrekken. Om half negen legen we de vuilwatertank, vullen we de schoonwatertank, rekenen we af en gaan aan de gang. Richting Duitsland, Bodensee. Zijn we al vaker geweest. We zien wel waar we uitkomen. Vandaag de navigatie maar weer eens een keertje uitgezet. De kaart op schoot en Grady wijst de weg. Dus Grady, Grady is lekker bezig, maar vooral goed. Lekker zo iemand naast je die goed kan kaartlezen. Hoeveel vrouwen kunnen dat zeggen? Danny volgt de aanwijzingen en rijdt van alles, maar geen snelwegen. Voor koffie pakt hij zelfs de busbaan/lkw route, waardoor we heel snel van het parkeerterrein afrijden. Dan ineens een afgesloten weg. Geen borden met een omleiding. Hier en daar een beetje inschatten, dan komen we toch wel weer op de oorspronkelijke route terecht. Links de bergen en rechts de Bodensee.

Op naar Romanshorn. Inchecken voor de ferry en 40 minuten varen naar Friedrichshafen, over de Bodensee, van Zwitserland naar Duitsland. Mooie overtocht. Hier zijn we al 2 keer eerder geweest, dus we kennen de weg een beetje. Op naar het Einkaufscentrum om wat boodschappen te doen en de huisapotheek wat aanvullen: Is helemaal gelukt. Dan richting een camping (boerderij) in de omgeving van Ravensburg, de stad van de fabrikant van vele spelletjes en puzzels.

Er is komend weekend een leuke activiteit in de stad. Wat gaan we nog even niet vertellen, lezen jullie morgen wel. De fietsaccu’s liggen aan de lader. Morgen op de fiets. Slaap lekker.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tiny poel:
    8 september 2023
    Slaap lekker vannacht, de uitgeleende kabel niet vergeten? Voor morgen weer een goede reis