Een dagje Innsbruck

21 september 2015 - Natters, Oostenrijk

maandag 21 september 2015

Het was best wel fris afgelopen avond en nacht. Zijn we niet echt meer gewent. Was het de afgelopen weken steeds rond de 20 graden, vannacht was het zelfs maar 10 graden. Toch maar even de kachel aan gehad. Op tijd naar bed en hopen daar maar een beetje warm te blijven. Is prima gelukt. Vanmorgen toch nog wel even de kachel aan gehad om de kou uit de camper te drijven.

Even na 9 uur de gratis bus (ook hier zijn we, zoals gisteren al aangegeven echte Hollanders) naar Innsbruck genomen. We worden midden in het centrum bij het station afgezet. Het is al weer 19 jaar geleden dat we hier waren. In de winter. Even een beetje zoeken en we vinden snel onze route, lekker een beetje struinen door de oude en nieuwe stad. Grady vindt nog wat griffioenen in het historische centrum, onder het beroemde oude gouden dak in een wapen. Danny weet ook zijn verzameling uit te breiden. Ook nog even scoren voor zijn maatje. Dat laatste zien we donderdagavond wel. Danny vindt ook nog een modelletje van een 911 van het bekende plastic speelgoedmerk voor kinderen. Snel een foto maken en versturen naar NL.

Tussen de middag ergens een broodje scoren. Daarnaast een bakkie koffie en dan weer de stad in. We hebben het gevoel het centrum wel een beetje gezien te hebben en besluiten om de bus weer op te zoeken. Deze hebben we al snel gevonden.

In de bus treffen we onze Engelse campingburen die toch ook nog een dagje stad hebben meegepakt en genoten van de prachtige stad en het uitzicht op de schitterende bergen die uit de wolken tevoorschijn kwamen. Na een ritje van iets minder dan 20 minuten komen we weer aan op de camping. Het is onverwachts toch nog heerlijk weer. Dus: stoelen in de zon, en nog even genieten van het mooie weer. Ook de campingkapsalon werd nog even geopend. De tondeuse werd uit de kast gehaald om Danny te “kortwieken”.

Dan de route plannen voor morgen. We hebben besloten om een lange rit te maken. We hebben tenslotte nog maar 3 dagen (na vandaag) en we willen donderdag ook een beetje op tijd thuis zijn. We besluiten om een naar Limburg an der Lahn te gaan. Een ons bekende plek. Vandaar is het goed te doen om in een aantal uur naar huis te rijden. We kunnen dan de woensdag nog gebruiken om lekker door de stad te struinen. Wel ruim 575 kilometer te gaan morgen: moeten we wel op tijd opstaan en vroeg vertrekken. Het doel is om 8 uur de motor te starten en de juiste route op te zoeken. Navigatie is ingesteld, kaart ligt klaar. Alleen Grady Grady moet nog haar plaats innemen……..

1. Henk Stoopendaal:
    21 september 2015
    Het loopt op zijn einde jullie vakantie. Voor mij is het toch erg vlug gegaan. De dagen vliegen voorbij. Ben zondag met mijn eigen auto naar Ria en Bram geweest. Ging prima. het is al lang geleden dat ik auto had gereden. Ik zie jullie weer graag verschijnen. kunnen we de gewone dingen weer doen.
    Tot morgen.