Een lange rit.

22 september 2015 - Limburg an der Lahn, Duitsland

dinsdag 22 september 2015

Even na 8 uur hebben we afgerekend. De watertank gevuld en het vuile water weten kwijt te raken. Een goed moment om te starten. Eerst even richting Innsbruck. Dan borden Bregenz volgen, afrit 133 nemen en dan het echte werk. De Fern-pas. We schieten lekker op. Op sommige stukken is de weg wel smal en is het maar goed dat het niet al te druk is met tegemoetkomend verkeer. We rijden Duitsland weer binnen. Richting Ulm. Dan komen we weer op bekend terrein. Deze route hebben we al heel vaak gereden. Richting Stuttgart, rechtdoor naar Karlsruhe. Nog 200 kilometer te gaan. Gaat lekker zo.

Iets te vroeg aan het juichen. Nu begint de ellende pas. Volop file. Meer dan 3 uur nodig om rond Karlsruhe te komen. En dan nog de nodige andere files onderweg. 6 uur hebben we nodig voor de laatste 200 kilometer. Totaal bijna 11 uur onderweg voor 575 kilometer. Dit hebben we nog nooit meegemaakt.

In de file hebben we onze ogen uitgekeken naar de fratsen die sommige bestuurders uithalen: continue van baan verwisselen en toch zagen we ze steeds weer, invoegen op het allerlaatste moment of gewoon doorrijden over de vluchtstrook en aansluiten in de rij van de auto’s die via een nieuwe oprit de snelweg op komen draaien. Verder gingen diverse vrachtwagens gewoon op de vluchtstrook stil staan. We vermoeden omdat hun rijtijd verstreken was.

Verder hebben we wel heel veel verschillende landsaanduidingen gezien op de verschillende auto’s en vrachtwagens: Litouwen, Polen, Slowakije, Tsjechië, Oekraïne, Servië, Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje, Frankrijk, Italië, Roemenië, Hongarije, Letland, Estland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en uiteraard velen uit Duitsland en een enkele kaaskop. Maar we zijn er vast nog wel een paar vergeten, of we herkenden  ze zelfs niet……..

We hadden gehoopt ergens rond half 3 op de camping aan te komen en uiteindelijk werd dat vlak voor 7 uur.  Boodschappen moeten we morgen maar gaan doen. We hebben heerlijk kunnen eten in het restaurant hier op de camping. We hebben allebei gekozen voor ons vaste recept hier. Dat smaakt nog steeds fantastisch: Pfeffertopf.

1. Corine:
    22 september 2015
    Succes nog met het laatste stukje. Maar er ook nog van genieten.
    Het was weer een heerlijk tijdverdrijf, zo vlak voor het slapen, om nog even het reisverhaal te lezen.
    Liefs en tot snel.
  2. Miranda:
    22 september 2015
    Karlsruhe altijd lastig,haha. Maar in ieder geval Karlsruhe weer overleeft. Daar kunnen we toch verhalen over schrijven. Karlsruhe blijft lastig om te passeren. Geniet er nog even van.
    Groetjes vanuit Hoorn.
  3. Marlous:
    Trusten!
  4. Ron:
    23 september 2015
    Genoten van de verslagen, geniet er nog maar even van. Veilige laatste loodjes toegewenst.

Groet,
    Ron
  5. Henk Stoopendaal:
    23 september 2015
    Het is voor mij negen uur veertig. Maar ben dan ook helemaal klaar.
    Gistermiddag naar Piet Schuerman en Fiet geweest. Ging pas om half zes weer terug. Heerlijk en zonder files. Het was heel gezellig om bij te praten. Maar ja ik word oud. Maar Piet wordt met oktober acht en tachtig. Het zit er voor jullie bijna op. Gezien de verhalen hebben jullie erg genoten. En dat was de bedoeling. Kunnen jullie er voorlopig tegen. Tot morgen en gauw tot ziens of horens.
  6. Elly:
    23 september 2015
    Laatste loodjes zijn altijd zwaar Maar we hebben weer heerlijk genoten van jullie verhalen dank je wel gr vanuit Amersfoort