Een dagje Riva

2 september 2015 - Riva del Garda, Italië

woensdag 2 september 2015

Na het gebruikelijke ontbijt, hebben we de fietsen van het rek afgehaald. Even na negen uur stappen we op en rijden langs het Garda-meer naar het centrum van het oude stadje. Eerst even een plek zoeken waar we de fietsen goed weg, maar vooral op slot, kunnen zetten. We slenteren door de smalle straatjes en kijken vooral naar de etalages. De luchten veranderen steeds. Er is voor vandaag ook regen voorspeld, dus dat kan wel kloppen. Daan schijnt de zon weer volop, vlak daarna is het weer een beetje drukkend weer en trekt de lucht dicht. Eerst maar een bak koffie. Lekker op een terras en maar naar de mensen kijken. Je kijkt ook hier je ogen uit, wat voor types er allemaal voorbij gaan. Vervolgens bezoeken we een museum. Best wel leuk. Er was onder andere een fototentoonstelling over de geschiedenis van Riva en het meer. Grady is nog even de toren opgeklommen om wat foto’s te maken van de stad en omgeving. Hier en daar ook even staan kijken bij wat straatartiesten. Toen de fietsen maar weer opgezocht en teruggereden naar de camping. Even hangen. Danny voelde zich niet helemaal lekker. Gelukkig knapte hij wel een beetje op. Rond half twee valt de eerste bui, een stevige. Gelukkig hadden we de luifel uit staan en konden we gewoon lekker buiten blijven zitten. 20 minuten en alle stof was weer verdwenen. Vervolgens komt de zon ook weer terug. Na een klein uurtje nog een paar druppels en daarna is het droog gebleven.

Liep vanmorgen de camping behoorlijk leeg, begint aan het einde van de middag de toestroom van nieuwe kampeerders. voordat het donker wordt, is de camping weer helemaal gevuld. Als een van de laatst aankomenden rijdt er een legertruck de camping op. Wel een heel aparte camper. Zeer hoog op de wielen, achterop een soort container, verbouwd om in te verblijven. Ja, je hebt campers en campers.

Na het eten en gebruikelijke afwassen, de route voor morgen maar eens bepalen. Het doel: Verona. Dan op zoek naar een camping. Grady weet er uiteindelijk een te vinden, maar of we daar kunnen komen met de camper is maar zeer de vraag. Verder zoeken. Niets te vinden. Dan maar even navraag doen bij de campingbaas. Misschien heeft hij wel een goed idee. Geen campings in Verona, verder weg  van de stad misschien wel. Na heel veel puzzelen besluiten we morgen naar Ferrara te reizen. Past ook wel aardig in de route die we nog willen gaan rijden. Niet te laat vertrekken en hopen dat het weer een mooie rit zal worden.

1. Henk Stoopendaal:
    3 september 2015
    Lieverds, dat is het mooie van een camper. Geen ruimte op een camping je probeert gewoon een andere. Ver weg ook geen probleem een camper heeft wielen en die draaien wel rond.
    Grad was het niet eng om die toren op te gaan. Weet je nog : in Zeeland toen ik heel snel terug ging.
    Hier is alles wel goed, alleen een beetje saai. Goed dat ik tweemaal in de week een biljartje kan gaan doen. Het zijn gezellige gasten.
    Voor het eerst een winnend potje van twintig beurten gewonnen.
    drie tegen acht. Acht is mijn gemiddelde.
    En dan aan het eind van de sessie: tien over rood. Dat is echt lastig.
    Maar het blijft leuk.
    Tot morgen. O ja Gert van Drie is bij me op bezoek geweest. Van half acht tot half tien hebben alles weer eens bijgepraat. De Peugeut die hij op zondag aan de overkant had gezet in de hoop dat ik hem zou kopen. Nog wel even gelachen.
  2. Everhardus:
    3 september 2015
    zo te zien genieten jullie wel.al wezen vissen.
    leuk die leger=camper,nog veel mooie dagen.