We doen nog een dagje rustig aan

19 mei 2014 - Uhldingen-Mühlhofen, Duitsland

maandag 19 mei 2014

Ook vanmorgen was het weer vroeg dag. Die natuurlijke wekker zit er nog steeds in. Hopelijk gaat die wekker de komende dagen verdwijnen. Jammer genoeg regent het licht en is buiten zitten, ook onder luifel, vandaag even geen optie. Dan maar binnen hangen en internet een beetje afstruinen. Kranten lezen, FB checken en kijken of er nog reacties zijn op de weblog. Wanneer Grady ook wakker wordt, blijkt ze helemaal niet in orde te zijn. De afgelopen dagen was het al heel veel hoesten en nu lijkt het zelfs langzaamaan naar een bronchitis te gaan. Straks maar eens even kijken of we daar een oplossing voor kunnen gaan vinden. Op het gemak maken we de bus klaar om te gaan rijden en vervolgens gaan we de rekening betalen. Hier vragen we of er een apotheek in de buurt zit. Gelukkig vragen ze of we met de auto of een camper zijn. Het antwoord moge duidelijk zijn. We worden verwezen naar een groot winkelcentrum een paar kilometer verderop. Hier zit een grote apotheek. Inmiddels hebben we in de loop van de jaren, en vele reizen in Duitsland, goede ervaringen hier. Even uitleggen wat het probleem is, en dat je met vakantie bent, en of zij iets hebben om het probleem op te lossen. Een heel vriendelijke meneer helpt ons en we krijgen het nodige mee. Dit moet allemaal helpen, en zelfs om nog erger te voorkomen. Grady hoest nog best. Lenie ´t Hart zou jaloers zijn, Pieterburen is er niets bij. In hetzelfde winkelcentrum maar gelijk even wat boodschappen doen. We willen tenslotte vanavond ook wat eten en in Duitsland, zo weten we uit ervaring, zijn de restaurants voor het overgrote deel gesloten op maandag.

Na alles te hebben ingekocht, en opgeruimd, starten we de motor weer. We rijden richting het westen, aan de noordkant van het meer. We willen niet heel ver rijden. We proberen een leuke stek te vinden in Meersburg. Dat lukt niet helemaal, dus rijden we verder. Wel een heel mooie route. Uiteindelijk vinden we een camping in Birnau-Maurach. Een mooie moderne camping, direct aan het water. Grady neemt de meegekregen medicijnen in en we nemen het er verder maar van. Gelukkig is het weer totaal veranderd en loopt de temperatuur op naar zo’n 25 graden.

Nu eerst maar zorgen dat de baas een beetje opknapt. We gaan vandaag dus ook niets meer ondernemen. Lekker een beetje lezen. Op z’n tijd een glaasje (Grady moet veel drinken volgens de medicijnenleverancier) en daarna toch wel lekker koken.

Opvallend is de brutaliteit van de vogels alhier. Per ongeluk laat ik een zoutje vallen. Binnen enkele minuten zwermen er diverse vogels rond om deze op te pikken. Meesjes, vinken, mussen, merels, ze vliegen zelfs bijna de bus in. Misschien maar even proberen wat leuke plaatjes te schieten.

1. Carla poel:
    20 mei 2014
    Balen, we duimen dat het met een sisser afloopt voor Grady.
    Hopelijk krijgen jullie de zijn van hier
    Xx
  2. Corine:
    Hoi.
    Beterschap Grady, knap snel op!
    Geniet wel van de vakantie

Liefs en dikke Knuffels van ons.
  3. Corrij Vonk:
    20 mei 2014
    Beste met Grady,fijne vakantie.
  4. Henk Stoopendaal:
    23 mei 2014
    Wel een knap late reactie.
    Maar het gaat hier vrij goed.
    Zondag j.l. met PH proefgerden.
    Opde praxisocatie geoefend en dat goed.
    Maandag maar naar de aldi alleen wel te verstaan.
    En gisteren donderdag 22 e boodschappen gedaan bij C1000.
    J.l dinsdag met de dames Morree naar mama geweest.
    Ze was behoorlijk bij de tijd. kende de bezoekers.
    na een uur eb een kwartier zij ze ik heb pijn in mijn billen van het zitten. We moesten weg maar ze liep met ons naar de lift en deed ons uitgeleide. Het geeft wel rust als ze zich thuis voelt.
    Tot een volgende keer. niet iedere keer maar we zien wel.