Een dagje verplaatsen

5 maart 2017 - Geelong, Australië

zondag 5 maart 2017

Voor de zekerheid de wekker maar gezet. Je weet maat nooit. Moet je een keertje bijtijds opstaan, zal je prompt zien dat je je verslaapt.

Gisterenavond eerst “lekker” kunnen genieten van een ruzie bij de buren. Zij duidelijk verslaafd aan iets, hij ook niet helemaal koekoek. Allerlei verwensingen over en weer. Op een zeker moment vlogen de potten en pannen door de tent heen. Rond een uur of tien werd het toch rustig, en dat is het de hele nacht gebleven.

De wekker hadden we niet nodig. Even na zeven uur zijn we allebei wakker. Even lekker douchen en dan een begin maken met inpakken. We hebben nog even te gaan. We moeten de camper voor tien uur inleveren. Eigenlijk hebben we de tijd tot half vier, maar dan missen we het vliegtuig. Om tien uur inchecken voor onze vlucht naar Melbourne. Iets meer dan een uur in de lucht. Hobart International Airport is niet al te groot. De wachtruimte is direct aan het platvorm. Je kan alle activiteiten rondom het vliegtuig zien. Door onze opvallende “overzak” om de rugzak kunnen we in ieder geval volgen dat deze daadwerkelijk aan boord gaat. Dan snel boarden en een paar minuten later verlaten we daadwerkelijk Tasmanië, op naar het main land.

Een klein uur later landen we al op Melbourne. Een stukje wandelen over de luchthaven. Als we aankomen bij de rolband waar de bagage aankomt, draait deze al. Binnen een minuut hebben we onze bagage te pakken. Nog nooit eerder overkomen. Snel op zoek naar een taxi. Voor dit deel is niets geregeld vanuit het reisbureau. Is geen probleem. Kunnen we ook zelf. Al snel worden we aangesproken door een “runner”. Op Schiphol mogen ze niet meer, maar hier werkt het systeem nog wel. We spreken een prijs af en we worden naar het verhuurbedrijf gebracht. Wel een mooie auto. Super de luxe Lexus. Na iets meer dan een half uur komen we aan op Ashley Street. Daar zit het verhuurbedrijf dat we kennen. Tijdens onze vorige reis in 2013 hebben we hier de camper ingeleverd. Er is wel het een en ander veranderd. Het loket om in te checken is verplaatst. Ook verder gedigitaliseerd. Self incheck. Maar het lukt ons, mede door een beetje hulp van een jonge, vriendelijke en lieve dame, afkomstig uit Eindhoven.

Nog even een laatste controle van de camper. Alle al bestaande schades opnemen. Tassen naar binnen en gaan met de kar. Nee, eerst even boodschappen doen. De voorraad is nu weer nul, dus we moeten even een basisvoorraad aanleggen. Twee blokken verder is er een groot winkelcentrum dat ook op zondag is geopend. Gelukkig ook de supermarkt. Met een heel lange boodschappenlijst, en een grote winkelwagen, gaan we naar binnen. Met een beetje zoeken weten we alles te vinden. We hebben te eten, te drinken en kunnen zeker een aantal dagen vooruit. Dan echt starten. Op naar Geelong. Onze eerste stop van deel drie. Vandaag lekker gemakkelijk via de highway. Dus we schieten lekker op. Op de tegenovergestelde route naar Melbourne superlange files. Einde weekend, lekker weer, en een vliegshow op een van de regionale vliegvelden. Gelukkig gaan we de goede kant op. Even na vijf uur vinden we de camping die we in gedachten hadden. Helaas, vol. Zelfs geen plekje meer op de parkeerplaats. De vriendelijke dame achter de receptie verwijst ons naar de buren. Ook een grote camping. Wel 100 meter verderop. Hier hebben ze wel plaats. Geen enkel probleem.

Eerst maar even wat drinken. Dan de tassen uitpakken, kastjes inruimen, boodschappen allemaal een plekje geven. Een voordeel is dat we een exact dezelfde bus hebben als de vorige reizen en als op Tasmanië. Alles heeft dus al min of meer een vaste plek en we zijn dus snel klaar met het uitpakken en inruimen.

Dan lekker eten, hebben we zin in. Deze keer lekker gebakken kippenlevertjes met geroosterd brood. Niet iedereen zal dit lekker vinden, maar wij smullen er van. Dan plannen maken voor morgen. Nog ietsje verder westwaarts. Ongeveer 240 kilometer. Er zijn daar toch een aantal dingen die we graag willen zien. Wel hebben we besloten vroeg te vertrekken zodat we rond het middaguur op de bestemming aankomen en tijd voldoende hebben om alles te bekijken. Voor straks: truste.

1. Henk Stoopendaal:
    6 maart 2017
    Ja voor straks welterusten. Natuurlijk op een heel andere tijd. Maar vooruit.