Dagje zon

23 oktober 2013 - Perth, Australië

dinsdag 22 oktober 2013

We zijn inderdaad naar Hillary Beach gegaan. En ook eerst bus, dan trein en weer een stukje met de bus. En dat alles voor net even meer dan vijf Australian dollar per persoon, nog geen vier euro. En de   aansluitingen kloppen helemaal. Nergens meer dan drie minuten wachttijd.

Na iets meer dan anderhalf uur OV zijn we bij het strand. Eerst even stekkeren langs de shops en dan een bak koffie. Al snel vinden we een lekker  plekje in de zon, ook een beetje schaduw. Hier kunnen we wel een paar uurtjes doorbrengen. Grady gaat lekker plat in de zon en Danny blijft een beetje beschut in de schaduw van een olijfboom. Beetje lezen, puzzelen, maar vooral genieten van het zonnetje. Nog een beetje bijkleuren. Danny krijgt last van zijn rug en gaat aan de wandel. Lekker gezellig. Hij is bijna een uur weg. Achteraf heeft hij de hele omgeving verkend en heeft nog steeds last van zijn rug. De wandeling heeft dus niet echt geholpen. Toch genieten we samen van het heerlijke weer. Nog even een beetje kleur oppakken.

Ter afsluiting drinken we op een mooi terras nog even een lekker glaasje. Als we onze glazen hebben geleegd, lopen we richting bushalte. Iets minder dan anderhalf uur later zijn we terug in het hotel. Ook hier nog even een glaasje en dan een broodje halen aan de overkant van de straat. Smaakt weer heerlijk. Nog even zappen en dan lekker slapen. Morgen gaan we de Upper Swan Lunch Cruise doen. Hopen we in ieder geval. Lekker stukje varen, onder het genot van een hapje en een glaasje. We hebben er zin in.