Danny’s camping ergernis nummer één.

29 augustus 2018 - Wien, Oostenrijk

woensdag 29 augustus 2018

Omdat we gisteren besloten hebben een dag langer te blijven, proberen we lekker uit te slapen. Natuurlijk lukt dat niet Danny is als gebruikelijk in vakanties al om half zeven uit zijn bed. Toch nog even proberen om te draaien, maar na drie kwartier geeft hij het op. Er moet gewassen worden. Vier weken op pad kan natuurlijk prima, maar voor die tijd zijn er geen voldoende sokken en ondergoed. Dus dan maar snel de wasmachine aan de gang. Gelukkig gisteren al muntjes gehaald. Dan na veertig minuten de droger in de weer. Even voor negen uur is de was dus al gedaan.

Inmiddels is Grady ook tot het land der wakenden teruggekeerd. Koffie zetten. Dan maakt Grady een lekker uitgebreid ontbijt. We genieten samen onder de luifel van al het lekkers. Na afloop maar gelijk afwassen, anders trekt het alleen maar ongedierte aan. En begint het, de ergernis van Danny. Er zijn twee afwasplaatsen op een camping van ongeveer 150 plekken. Dat je even op je beurt moet wachten is geen probleem. Maar dan heb je er altijd van die sukkels bij die naar de mening van Danny te weinig rekening houden met andere campinggasten die ook willen afwassen. Eerst spoelen, dan afwassen, naspoelen en dan ook nog ter plekke de hele vaat van de afgelopen dag afdrogen. GGRRRRR. Waarom niet gewoon afdrogen op je eigen stek?

Na nog een bak koffie en een beetje lezen, worden toch de wandelschoenen maar even aangetrokken. Aan de andere kant van het spoor staat een klooster waar je vanaf de camping op uit kijkt. Wanneer we de trappen hebben beklommen, blijkt het klooster veel groter te zijn dan dat we in eerste instantie gedacht hadden. Alle gebouwen zien er schitterend uit.

Na een beetje rondwandelen, lopen we richting het centrum van Klosterneuburg. Dit stelt echt niet veel voor. Nog een paar boodschappen en weer terug naar de camping. De middag doen we verder lekker helemaal niets. Beetje in de schaduw of zon hangen, beetje lezen en tussendoor de ogen even dicht. ’s Avonds even de grill aan en we eten smakelijk. Daarna plannen maken voor de komende dagen. Kaart en boeken op tafel. Ook het weer een beetje in de gaten houden. Na enig overleg besluiten we om richting Linz te gaan. Het weer is niet al te best, maar op de route ligt ook St. Florian en daar wil Danny graag naar toe. Als het allemaal lukt ook nog een bezoek brengen aan Denkmal Mauthausen, bij het voormalig concentratiekamp. Voor straks welterusten en tot morgen.

1. Frank:
    29 augustus 2018
    tip van een ervaren kampeerder: afvegen met keukenrol en een beetje waterkoken in de camper daarmee afwassen. gaat super snel.
  2. Elly:
    Truste
  3. Henk Stoopendaal:
    29 augustus 2018
    Er zijn altijd mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn. Ook in het buitenland dus. Je niet ergeren. Ze weten niet beter. Ergernis is alleen verspilling van tijd. Ben benieuwd hoe jullie de resten van Mauthausen beleven. Is waarschijnlijk nieuw voor jullie leeftijd. Ga door met het beleven van jullie vakantie. Succes.