Eerste fietskilometers en ook F1.

27 augustus 2023 - Mulhouse, Frankrijk

zondag 27 augustus 2023

Na een heerlijke nachtrust, met af en toe een beetje regen, hebben we allebei heerlijk geslapen. Wat helpen die regendruppels op het dak toch om lekker te ontspannen. Even na acht uur zijn we wakker. Langzaamaan het lichaam in beweging zetten. Eerst koffie, dan douchen en bespreken wat we gaan doen. Eerst maar ontbijten met de gisteren al bestelde verse broodjes. Dan nog een bak koffie. Beetje lezen en relaxen. Dan toch maar de fietsen afgeladen van de drager. Even de route goed verkennen en dan op weg naar het centrum van de stad. In Frankrijk zijn de winkels overigens wel gesloten op zondag, met uitzondering van de bakker en een enkele supermarkt. Geen enkel probleem, we willen gewoon lekker rondkijken.

Dan heb je de te fietsen route duidelijk, blijken er door werkzaamheden allerlei omleidingen te zijn. En dan wordt het zoeken. De “bebording” met verwijzingen lijken ook niet altijd duidelijk. Maar dat is niets nieuws in Frankrijk. Met een beetje puzzelen en geluk vinden we centrum. Stallen de fietsen en gaan lekker wandelen. Pakken een  bakkie op Place de la Réunion. De jonge bediende serveert met n “avec plaisier” op ons dank je wel. Daarna wandelen we verder door het historische centrum. Met verschillende oude gebouwen: het hoogtepunt het oude stadhuis en de Temple Saint- Etienne. Na een beetje rondslenteren zoeken we een terrasje op voor de lunch. Heerlijk lunch gegeten: carpaccio met salade & frites en toast avocado waren niet te versmaden.

Terug naar de camping via een andere route. Dwars door de stad heen, maar het lukt met een beetje geluk in één keer. Ruim op tijd voor de F1 race op Zandvoort. Nu maar hopen dat de wifi een beetje mee wil werken en de ontvangst voldoende is. Bij de camper wil het niet lukken. Dan maar naar het terras naast de receptie. Daar zal de verbinding wel wat sterker zijn. Inlogproblemen: inlognaam, wachtwoord, kloppen die wel allemaal? Met hulp van Grady kan Danny uiteindelijk toch de race kijken. Hij moet wel in het restaurant gaan zitten om de beste verbinding te hebben. Af en toe met een beetje vertraging (stilstaand beeld) kan hij Max door veel water de race zien winnen. Nu uitkijken naar volgend weekend. Live aanwezig op Monza. Daar ook weer een overwinning voor Max?

Omdat we vanmiddag uitgebreid hebben geluncht, hebben we vanavond gemakkelijk gedaan. Stukje brood, toastje, stukje kaas en worst. Nog een beetje lezen, spelletje en dan weer lekker tussen de lakens om een mooie nacht te kunnen slapen. Morgen Zwitserland in. We zien wel hoever we komen. Nog wel even een autobaan vignet scoren onderweg.

1. Tiny poel:
    27 augustus 2023
    Dat was een rustige zondag voor jullie, ook wel eens lekker leuk dat je de race van Max hebt kunnen volgen, voor morgen een goede reisvoorzichtig aan doen tot de volgende beschrijving
  2. Anja Verbrugge:
    27 augustus 2023
    Geweldig om te lezen
    Veel plezier
  3. Carla poel:
    28 augustus 2023
    Spannend volgende week! Rij voorzichtig en geniet van alles om jullie heen.
    Groetjes van.mij en de aussies