Bij de familie in Perth

26 september 2010 - Perth, Australië

Zondag 26 september

Gisteren werden we even na half één opgehaald door Sonja. Voor die tijd hebben we de komende dagen een beetje zitten voorbereiden. De familie zal wel willen weten waarheen we op weg zijn. Vaste route hebben we nog niet. Hangt er ook een beetje vanaf hoever we de eerste week komen. Kaart en reisgidsen en eerder gemaakte aantekeningen erbij. Eerst maar een paar dagen naar het noorden. Exmouth wordt te ver, meer dan 1000 kilometer enkele reis. Hebben we geen zin in. Sonja was verrast toen we vertelden dat we al bijna langs hun huis zijn gewandeld. Het eerste uur zijn we nog met z´n vieren. Lekker bijkletsen en gezellig een bakje koffie. Dan komen de kinderen, Troy en Rebecca, met aanhang en kinderen binnenvallen. 7 kleinkinderen, van 8 maanden tot 13 jaar en het 8ste kleinkind op komst. Alles bij elkaar wordt het best gezellig. Een beetje kennismaken en af en toe een balspel met de kinderen. Met één van de jongens bekijk ik het laatste deel van de voetbalfinale, maar dan wel het Australian Football. Keihard en zeer snel heen en weer gaand op het ronde veld. Ik heb het af en toe wel eens op Eurosport gezien, dus gelukkig kan ik het spel en de regels aardig volgen. Geheel onverwachts wordt de wedstrijd beëindigd bij een gelijke stand. Volgende week zaterdag weer finale. Glaasje bier en paar snacks en we nemen afscheid. Tot morgen, want dan komen ze ons ophalen om een dagje met elkaar op stap te gaan. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel. Terug op de kamer alvast maar eens een beetje verder plannen maken. We gaan het allemaal wel zien, geen haast alleen maar genieten. Nog even een spelletje en dan slapen. En ja hoor, daar komt ie weer: de tussenstanden,
- Skipbo Danny 15 (3 gewonnen) Grady 21 (2 gewonnen), weggooien dus dat spel, is nog nooit gebeurt dat ik voor sta
- autokilometers hebben we nog niet
- wandelkilometers zitten we inmiddels toch wel een ruime 15

Het is de bedoeling dat we vandaag nog een keertje lekker uitslapen, we weten tenslotte niet wat ons de komende weken te wachten staat. Ik ben alweer om zes uur wakker. Maar eens een lekker bakje koffie halen bij het benzinestation aan de overkant van de weg. Smaakt prima, gelijk maar een krantje meenemen. Nou ja, krantje, ruim 200 pagina´s. Duurt wel even voordat je die hebt doorgenomen. Nog een beetje lezen in mijn boek en dan Grady wakker maken. Weer lekker buiten ontbijten en dan wachten op de familie. Rond half elf worden we opgehaald en gaan eerst even langs de camping waar we over drie weken mogelijk een caravan / chalet kunnen huren voor de vijf laatste nachten. Het is ook een uitstekende camping om onze laatste nacht met de camper door te brengen. We kunnen niet reserveren, het computernetwerk ligt eruit. Morgen terugkomen. We rijden vervolgens naar Hillarys Harbour, een paar jaar geleden aangelegde jachthaven, met kleine strandjes en een winkelgebied. Ook is hier het AQWA, Aquarium Western Australia gevestigd. Willen ze ons graag laten zien. Het is vergelijkbaar met het aquarium dat we in Sydney hebben gezien. Wel minder variëteit in de dieren, maar mooier en groter opgezet. Er is een schitterend groot aquarium waarom je heen draait op een soort lopende band. Duurt een klein kwartiertje, maar de moeite van het bekijken meer dan waard. Nog een stukje wandelen en dan weer naar de auto. We krijgen de kustlijn te zien tot aan Perth. Over een aantal binnenwegen naar een schitterend uitzichtpunt. Kijken we over de Swanriver met haar baaien naar de stad. Wel een heel andere skyline, bijna geen hoogbouw zoals in Sydney en Hongkong. Langs de oevers van de baaien en de rivier weer op huis aan. We rijden langs tientallen schitterende parken en krijgen de bijzonderheden van elk te horen. Erg leuk. We gaan nog even mee met Sonja en Rodney voor een glaasje en wat eten. Fish and chips gaat het worden. Niet voor mij. Wel chips, maar ik krijg er geroosterde ananas en een soort worstje bij, prima te eten. Weer kletsen en we krijgen nog de nodige tips mee waar we zeker wat aan hebben. Uiteindelijk nemen we afscheid en spreken af dat zodra we weer terug zijn in Perth we contact opnemen, over drie weken dus. Kleine wandeling en nog even een korte tussenstop bij de receptie. We willen graag weten of we de shuttlebus of een taxi moeten nemen naar het verhuurbedrijf. De shuttle rijdt niet meer, maar een taxi kan nooit een probleem zijn. De dame achter de receptie biedt aan dat we de bagage kunnen laten staan in het hotel tot we de camper hebben opgehaald. Is wel zo gemakkelijk en dat aanbod aanvaarden we graag. Morgen bijtijds opstaan, camper ophalen, boodschappen doen, bagage ophalen, langs de camping en dan op weg naar het noorden.

1. Lenneke:
    26 september 2010
    Hallo luitjes,

Waanzinnig zeg al jullie belevenissen. Jullie zijn nu 1 week onderweg en hebben al veel gezien. De foto's zijn erg mooi!
    Volgens mij genieten jullie met volle teugen. Ik ben benieuwd hoe de camper bevalt. Goede reis.

X Len en fam.
  2. Henk en Lia:
    28 september 2010
    De teksten lopen soepel. alsof je je gedachten zo op de list zet.
    Prima om te lezen. Het lijkt of jullie in een lekkerland, niet lui dus, zijn aangekomen. Heel plezierig om dat te weten.
    We nemen aan dat Grad dat alles ook fijn vindt.
    Houd het heel allemaal en geniet, zeker nu je de ritten in eigen hand hebt.
    Veel genoegen en fijne trips met de camper.
    Het is hier wel erg stil. Maar ja, dat wisten we vooruit.
    Tot volgende blog.
    Liefs van Henk en Lia.
  3. Pa en ma:
    30 september 2010
    Leuk alles mee te beleven,geniet er van.
    We zijn ook weer heelhuids uit turky terug gekomen en het erg naar ons zin gehad.Temp.steeds boven de 30 graden.
    Geniet verders van jullie reis,we volgen je met belangstelling,liefs voor jullie beiden.