Een fantastische rit

6 september 2021 - Arcen, Nederland

maandag 6 september 2021

Eerst even terug naar eergisteren.

Na het avondeten en weer een beetje vissen (weer niets gevangen), toch nog maar even een spelletje gespeeld. Dan ons bed opgezocht. Dan is het zondagochtend, tijd om uit te slapen. En dat doen we ook. Daarna lekker douchen en op het gemak ontbijten. Beetje afwassen en dan genieten van de rest van de dag. Ook werken aan de vakantie-opdrachten. Danny zijn achterstand in het lezen van tijdschriften en Grady in haar digitale boeken. Danny houdt het vol tot een uur of elf. Dan pakt hij zijn visspullen weer. Loopt nog even langs de campingwinkel om extra mais en brood (voor ’t vissen) in te slaan. De vissen, met name karpers, willen niet doorbijten. Dan maar het beste van both worlds. Eerst kijken naar de F1. Kijken of Max meer succes heeft dan Danny. Samen kijken we naar de voorbeschouwing en uiteindelijk naar de race. Wat is het spannend tijdens de start. Dan gaat het wel lekker. En aan het einde groot feest. Eerste plek en weer terug aan leiding in het WK.

Na afloop van de race en huldiging gaat Danny weer aan het vissen en Grady pakt haar digitale boeken weer ter hand. Dan wordt het weer etenstijd, dus de grill weer aan de gang. Ook na het eten nog even vissen, maar het blijft niets. Dus toch weer “bot gevangen” of achter het net gevist.

Dan plannen maken voor de komende dagen. Een beetje puzzelen. Waar willen we naartoe? Uiteindelijke kiezen we voor Arcen. Danny is daar tijdens de hoog waterstand in 1995 heel hard aan het werk geweest en dat is eveneens de periode dat Danny en Grady elkaar beter hebben leren kennen en uiteindelijk aan elkaar zijn “blijven hangen”. Na 26 jaar nog steeds. Een beetje op tijd gaan slapen want we willen maandag bijtijds gaan vertrekken.

Dan wordt het maandagmorgen. Inderdaad bijtijds opstaan, 8 uur. Ontbijten, de bus reis-klaar maken en dan op weg. Eerst langs een kampeerwinkel. Ons 35 jaar oude droogrekje vertoond plasticmoeheid en valt uit elkaar. Dus vervanging is wel noodzakelijk. Maakt het drogen van handdoeken, sokken en ondergoed een stuk gemakkelijker. De rest wassen we wel weer als we thuis zijn.

Snel de route inkloppen op de navigatie. We volgen een fantastische route. Nog steeds snelwegen vermijden. Langs sloten, vaarten en kanalen komen we aan in Nijmegen. Wat een mooie rit door het Nederlandse landschap. Echt genieten. Snel een bak koffie. Dan zelfs een heel stuk door Duitsland. Eerst maar even door het kleine centrum van Arcen. Danny vindt de plek terug waar hij in februari 1995 nog zandzakken heeft staan vullen. Memories come back. Veel is in het centrum gelijk gebleven, sommige gebouwen zijn veranderd. We lunchen lekker aan de Maas. Bootjes kijken. We genieten allebei.

Uiteindelijk komen we uit op de camping in Arcen. We genieten van het lekkere weer. Camper installeren. Zullen we dan toch nog even de fietsen vanaf het rek pakken? Ja, laten we het maar doen. Snel op weg naar de brouwerij van HJ. Kijken of we een rondleiding kunnen boeken voor morgen. Gaat niet lukken. Tot midden volgende week alles al volgeboekt. Dan maar naar de overkant van de weg naar het proeflokaal. Voldoende ruimte. Danny een GP, Grady een Weizener en een lekker plankje met kaas en worst, deels uit de regio, maar ook oude Rotterdammer. Genieten, pure sang. Daarna terug naar de camping, een rondje lopen en plannen maken voor de komende dagen. Morgen op de fiets door de regio. Hier en daar wat bekijken wat op de route ligt. Woensdag ietsje zuidelijker naar een camping met visvijvers, kijken of het daar wel wil lukken om wat binnen te slepen. Van het weekend even op bezoek bij familie in Mierlo. De rest gaan we wel zien. Nog iets meer dan een week te gaan. Hebben er nog steeds heel veel zin in. En collega’s: succes met het werk, we denken regelmatig aan jullie.