Daar gaan ze weer

19 februari 2017 - Dubai International Airport, Verenigde Arabische Emiraten

Zaterdag 18 februari 2017.

Ja daar gaan ze weer. Al weer vakantie. Dit is vooral een veel gehoorde opmerking door vrienden, kennissen en collega’s.  Maar vandaag de dag is 2 keer per jaar een vakantie toch niet zo heel bijzonder meer, zeker wanneer je met z’n tweetjes bent?  En ja, ze gaan weer naar Australië. Dit keer via Dubai en Bangkok. Zes weken onderweg en een mooie trip in  het vooruitzicht.

Het duurde even voordat beiden toestemming hadden om voor de toestemming voor een langere periode verlof. Maar toen dat eenmaal geregeld was,  was de gang naar het reisbureau snel gemaakt. Ook al was het nog kort dag tot de reis, toch kon de reis geboekt worden.  Via Dubai naar Bangkok. Paar dagen acclimatiseren, dan via Sidney naar Hobart, Tasmanië. Tien dagen toeren. Dan naar Melbourne, 18 dagen om in Sidney de camper weer in te leveren. Twee nachten daar en dan nog vijf nachten in Perth. Lekker op bezoek bij de familie en dan via Dubai weer terug naar het koude kikkerlandje. We hebben er zin in.

De laatste dagen zijn we druk bezig met de voorbereidingen. Tips van collega’s opnemen. Zorgen dat we de juiste opladers, stekkers en snoertjes bij ons hebben. Is wel wat anders dan vroeger, 20 jaar geleden zorgde je dat je een zaklamp bij je had, reserve batterijen had ingepakt, tegenwoordig moet je puzzelen dat je alle juiste snoertjes en zo bij je hebt. Ze liggen klaar.  Alle accu’s opgeladen. Alle reisgidsen uitgezocht, kaarten ook klaargelegd. Dan is het alleen nog en kwestie van inpakken en naar de luchthaven.

Gelukkig hebben we weer een heel lieve vriendin bereid kunnen vinden om de komende weken op ons huis te passen. Geeft toch wel een lekker gevoel dat er iemand is die je thuisbasis een beetje in de gaten houdt. We hebben goede afspraken kunnen maken. Maar boven alles hopen we dat L het ook een beetje naar haar zin zal hebben de komende weken. Het is toch altijd weer heel wat anders dan thuis wonen bij je ouders.

Het is bijna zes uur wanneer de vaste taxichauffeur voor de deur staat. Snel de tassen in de auto, laatste dingen nog even doen en dan snel naar luchthaven Schiphol. Het inchecken en dergelijke verloopt lekker snel. We hebben dus tijd voldoende om even wat te eten en nog snel even wat geld te wisselen.

Dan naar de gate. G-09 deze keer. Staat daar toch echt zo’n grote vogel op ons te wachten. Een Air-bus 380 – 800. We zijn benieuwd hoe dat vliegt. Na een zogenaamde “de-icing-procedure te hebben doorlopen, gaan we eindelijk naar de startbaan. Het is bijna 11 elf uur als de wielen loskomen van de grond. Even wachten en dan hebben we zelfs Wifi in het vliegtuig. Op het moment van schrijven (NL-tijd 23.17 uur) zijn we al een heel eind boven Duitsland, bijna 900 kilometer per, ruim 11 kilometer hoog. En dan nu echt op weg naar Dubai.

zondag 19 februari 2017

Het Wifi wilde niet echt lukken, dus het plaatsen van de eerste tekst ging niet door. Inmiddels zijn we een kleine 2 uur geleden geland in Dubai. Het is er broeierig warm. Maar de airco op de luchthaven maakt het aangenaam. Nog een uurtje wachten en we mogen weer aan boord van zo’n groot vliegtuig. Weer iets meer dan 6 uur vliegen en we zijn in Bangkok.

1. Carla poel:
    19 februari 2017
    Mooi Danny en Grady het grote genieten is dus begonnen!
    Ik kijk uit naar jullie reis verslag.
    Xxx Carla
  2. Marlous:
    Super!
  3. Wendy:
    19 februari 2017
    Hey, wat fijn dat de reis weer begonnen is! Vind het altijd leuk om iedere ochtend jullie belevenissen te lezen! Geniet ervan!
  4. Malene Nootenboom:
    19 februari 2017
    Super zeg! Geniet er weer van samen!
  5. Loes Duijst:
    19 februari 2017
    Een Airbus???? Stelletje bofkonten Geniet van alles en ik ga jullie avonturen weer volgen. X
  6. Hanneke L:
    19 februari 2017
    Een fijne en gezonde tijd!!
  7. Kathinka:
    Veel plezier
  8. Monique:
    19 februari 2017
    Fijne reis! Geniet ervan.
  9. Miranda:
    Een hele fijne reis
    Dikke kus vanuit Hoorn
  10. Raymond:
    19 februari 2017
    Danny & Grady, hele fijne vakantie daar in down under en doe skippy de groeten
  11. Marleen:
    19 februari 2017
    Danny en Grady, hele goede reis en een een super vskantie gewenst. Lekker rondtoeren, veel te zien en genieten. Groetjes, Marleen
  12. Rishma:
    Ha Danny en Grady,
    Echt heel leuk om jullie mooie ervaringen te mogen lezen! Jullie zijn echt een voorbeeld voor ons.
    Geniet ervan.
    Groeten Rishma, Remie en de kids
  13. Agnetha:
    19 februari 2017
    Heel veel plezier en geniet er van!! dikke kus voor onderweg❣️
  14. Mayke:
    19 februari 2017
    Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Heel veel plezier de komende weken! Groetjes, Mayke
  15. Mylène:
    Hi Grady & Danny,
    Ik wens jullie een fantastische vakantie en lees graag mee over jullie belevenissen :-)
    Groetjes Mylène
  16. Anita:
    19 februari 2017
    Heel veel plezier aan de andere kant van de wereldbol
  17. Marinus Bakker:
    19 februari 2017
    Hey super, geniet er van, lijkt me helemaal geweldig,
  18. Henk Stoopendaal:
    19 februari 2017
    Het is zondagavond. Ben bij Ria geweest en heb jullie boodschap overgebracht. Vond ze fijn.
    Prachtig dat ik weer iedere dag een stuk vakantie van jullie mag beleven. Zo in je uppie is het soms wel een saai. Dus nu al bedankt.
    Beleef het zoals jullie het je hebben voorgesteld. Het is toch weer heel anders.
  19. Wera:
    20 februari 2017
    Veel plezier! En ik ben benieuwd naar alle verhalen en de jaloersmakende foto's ;-)