Op jacht naar kaarten

6 juni 2012 - Aalborg, Denemarken

We hebben heerlijk geslapen. Ondanks de wind bleef het schudden van de wagen gelukkig erg beperkt. Uit ervaring weten we dat Grady goed slaapt na het slikken van de in Australië gekochte reistabletjes tegen reisziekte. Ze had er voor de zekerheid eentje ingenomen gisteren, vooral vanwege de wind. Achteraf was het helemaal niet nodig. Het schip had heel weinig last van de wind en bleef vrijwel vlak op het water liggen. Maar ze lag el wel lekker vroeg te slapen.

De camping die we hadden opgezocht vlak bij Fredrikshavn, in Saeby, is als uitstekend te benoemen. Wat zien het terrein en de gebouwen er supergoed uit. Voor ons een dikke vette 10, eigenlijk met hoofdletters te schrijven. Een camping om aan te bevelen, zeker als je wilt overvaren naar Zweden. Slechts op iets meer dan tien minuten rijden heb je de ferry-haven al. Alle velden het gras keurig gemaaid, alle servicegebouwen superschoon. Hier ga je bij wijze van spreken met plezier naar het toilet of onder de douche. Heb ik de campingbaas ook verteld. Hij en zijn team verdienen een hele dikke pluim. De hoofdletters worden verdiend door de verse broodjes voor het ontbijt. Maar die tien is zeker verdiend. Na het oppeuzelen van de verse broodjes gaan we aan de gang.

Op naar Aalborg. Kijken of we nog concertkaartjes kunnen scoren. Een ritje van ongeveer 70 kilometer. Een makkie dus vandaag. Zonder Miepie, en met gebruik makend van de verkeersborden bereiken we heel gemakkelijk de camping. Tot mijn verrassing spreekt de mevrouw achter de balie ook een paar woorden Nederlands. Wel gemakkelijk. We mogen zelf een plaatsje zoeken op het veld speciaal ingericht voor campers die langer zijn dan een meter of zes. Vlak naast de ingang ligt een apart veld. Een soort rotonde met daaraan 11 plaatsen om een camper op te stellen in een rondje. In de loop van de dag staan we met vijf eenheden op het rondje. Ik kan me voorstellen dat wanneer het echte seizoen hier is begonnen en alle plekken vol staan, het er heel gezellig uitziet. Verderop op de camping is een ander veld ingericht voor kleinere campers. Iedere camper heeft daar zijn eigen terras / vlonder met stoelen en zonnebedden. Ook op deze camping zien de servicegebouwen er uitstekend uit. Heel schoon, maar vooral ook super de luxe. Toppie.

De receptie is eveneens een onderdeel van de VVV. Dat komt goed uit. Even wat gegevens voor het concert opzoeken op internet en dan wachten tot twee uur. Dan is de receptie weer geopend. Kunnen zij nog aan kaartjes komen? “Kunnen jullie bellen met Skovdalen, de zaal waar het concert plaats zal vinden?” is wat lastig, want Skovdalen is een bos ergens anders in de stad, midden in een park. Wel krijgen we het advies om in het centrum naar een bepaalde winkel te gaan. Daar hebben ze bijna altijd wel kaartjes. Helaas, dus niet. Het meisje dat ons helpt draait zich in allerlei bochten om haar excuses aan te bieden. Wel krijgen we nog een ander adres. De shop waar zij hun kaartjes ook van kopen. Nog een stukje wandelen door het oude centrum van Aalborg. Gemakkelijk vinden we het. Het is gevestigd naast de VVV, in een oude fabriek. Wanneer ik vraag naar de mogelijkheid voor kaartjes, kruipt de medewerker van de shop, bijna weg achter de bar. Sinds 8 dagen volledig uitverkocht, 5500 kaartjes en er is er geen een meer te krijgen. Excuses, sorry en nog veel meer.

Dan misschien toch maar na terugkomst van onze vakantie kijken of we kunnen boeken in het najaar in Duitsland?  (J&C, hebben jullie zin om dan mee te gaan?  We willen jullie meenemen als speciaal cadeautje in dit dubbele kroonjaar……...)

Terwijl ik dit zit te schrijven komt camper nummer zes binnen rijden. Dus het wordt steeds gezelliger, hoop ik. We hebben de jacht op kaartjes maar opgegeven en kijken wat er verder mogelijk is. Vlak bij de camping kunnen we overvaren naar een eiland, voor zover we kunnen teruglezen en vinden, een beetje vergelijkbaar met het Zuid-Hollandse Tiengemeten. Een eiland alleen te bereiken per boot. Je kunt er wandelingen maken en er is een bezoekerscentrum, een restaurant en een kroeg. Het restaurant heeft alleen drie weken geleden brand gehad en is dus mogelijk nog gesloten. We zullen het gaan zien. Ook is er nog iets met oude stenen te zien, niet zo heel ver bij de camping vandaan. Is goed te bereiken met de fiets. Als het droog blijft gaan we dat morgenmiddag bekijken. Dan morgenavond plannen maken voor de laatste week. We moeten tenslotte ook weer een beetje terug richting Barendrecht. Misschien wel via Friesland. Even kijken bij “onze eigen camping”, de Kaatsput, ergens in het noorden? We zullen het gaan zien.

1. Corine:
    6 juni 2012
    Superleuk, als het lukt gaan we graag mee. Bedankt. En nog een goede laatste week.
  2. Marlous:
    7 juni 2012
    Wat maken jullie toch een hoop mee! Leuk hoor! Bedankt voor de kaart! Hebben hem ontvangen! Super!

Liefs!
  3. Henk en Lia:
    7 juni 2012
    Jammer van de uitverkochte kaartjes. Maar oke. Er is meer op de wereld. toch verdraaid leuk dat jullie zo goed te woord worden gestaan.
    Op die manier wil je er nog weleens naartoe lijkt me.