Een kleine wereld en een relaxte middag.

14 september 2023 - Saarburg, Duitsland

donderdag 14 september 2023

Het uitslapen is redelijk gelukt. Als we even na achten de rolluiken openen is het wel heel erg mistig, nog geen 100 meter zicht. Maar gelukkig zijn de weersvoorspellingen gunstig en zal de mist dus wel redelijk snel verdwijnen. Tegen de klok van 10 uur verdwijnt inderdaad de mist. Inmiddels hebben lekker ontbeten en even gekeken wat we gaan doen vandaag. Toch maar met de stoeltjeslift naar beneden. Danny zet zijn hoogtevrees even aan de kant, vooral vooruit kijken en niet naar beneden.

We wandelen door het ons bekende centrum. Bakje koffie en dan is het inmiddels ver na het middaguur. We lopen langs de oevers van de Saar. Nu hebben we in de loop van de jaren al op diverse plaatsen / in diverse landen boottochtjes / rondvaarten gemaakt, maar nog nooit op de Saar. Dus besluiten we dat vanmiddag wel te doen. En ja, wat doe je dan? Wil je als eerste aan boord, tussen jankende kids en schreeuwende ouders, ongeduldige ouderen en noem maar op? Nee, gewoon rustig wachten tot de wachtrij is opgelost en dan komt het allemaal goed. Het is niet al te druk, dus hebben we ook een beetje mazzel met de vrije plek die we aan boord weten te vinden. Bakboord (links) op het achterdek. Prima stek. Aan boord een kleine lunch gebruikt en lekker om ons heen gekeken en foto’s gemaakt. Tochtje van bijna 5 kwartier over de Saar. Mooie uit- en vergezichten over de hellingen en wijngaarden langs de rivier.

Na het afmeren toch weer even terug het kleine centrum in. Kijken naar de waterval en de watermolens (3 stuks) en vervolgens een ijsje eten.

Dan terug naar de camper. Stukje wandelen, de kabelbaan omhoog, en dan nog een kilometertje wandelen. Beetje lezen en al weer luieren. We eten een hapje in het restaurant van de camping. Straks nog een spelletje en dan al weer slapen. Morgen rijden we weer verder naar de volgende bekende camping en een nieuwe rivier: de Moezel.

1. Frank:
    14 september 2023
    Dan maar hopen dat het morgen niet mistig is