Korte rit naar het bekende

15 september 2023 - Bernkastel-Kues, Duitsland

vrijdag 15 september 2023

Vlak voor het ontbijt trekken we de gordijnen open. Het is gelukkig veel minder mistig dan gisteren. Op het gemak maken we de camper reisklaar en even en negenen vertrekken we voor een route van ongeveer 90 kilometer. Weer lekker binnendoor. Eerst richting Trier. Oorspronkelijk hadden we het plan om hier lekker de stad in te kunnen gaan, maar op de ons ter beschikking staande kaarten konden we geen goede parkeerplaats voor de camper vinden, anders dan op een camping, en dat waren we niet van plan. Dus dan maar doorrijden.

Door meerdere wegafsluitingen en wegwerkzaamheden werden we hier en daar omgeleid via een alternatieve route. Danny heeft kunnen genieten. Veel klimmetjes en afdalingen en op zijn tijd stevig sturen. Big smile achter het stuur.

Rond twaalf uur, en bijna 100 kilometer verder, arriveren we in Bernkastel-Kues. Een voor ons bekende plek aan de Moezel. We komen hier nu voor de derde keer. Niet dat we bang zijn voor het onbekende maar gewoon omdat we hier het naar ons zin hebben en daarnaast ook mooie herinneringen mogen beleven.

Geheel tegen onze gewoonte in, hebben we deze stek twee dagen geleden al geboekt. Doen we normaal nooit. We zien altijd wel of we een plekje kunnen vinden. Maar de afgelopen dagen is al gebleken dat half “grijs” Duitsland en Nederland nog onderweg is dit weekend en dat vele campings op gewilde plekken al zijn volgeboekt.

Wanneer we havendijk oprijden, die richting de camping leidt, blijkt dat de camping is volgeboekt en alleen met reservering toegang geeft. We hebben dus juist gehandeld. Een stukje ervaring vanuit de afgelopen jaren? Misschien wel.

We eten een lekker vers gemaakte broccolisoep met een broodje en pakken dan de luie stoel en een boek. Daarna pakken we de fietsen van het rek, op naar het centrum. Vlak daarvoor verneemt Danny dat er een internationale meeting is van een voor hem onbekend motormerk, FN. De bijeenkomst is vlak bij de camping. Misschien later vanmiddag maar even gaan kijken.

De fietsen parkeren we aan de oever van de Moezel en we slenteren het centrum van Bernkastel binnen. Lekker winkeltjes kijken en we zien wel wat we tegenkomen. Grady scoort al snel wat knipvellen voor het maken van kaarten. Ook nog een paar sintcadeautjes kunnen scoren. Je moet tenslotte vooruit denken.

In een volgende winkel weet Danny te scoren voor zijn verzameling: 3 beeldjes. Hoe gaan die thuis passen? Want de inmiddels 5 vitrinekasten staan al echt vol. Zorg voor later.

Op de terugweg naar de camping even langs de locatie waar de FN-motoren zich verzamelen. Er staan er inmiddels een aantal, maar morgenochtend zullen dat er veel meer zijn wanneer zij een toertocht door de omgeving gaan maken.

Wij hebben het plan de fietsen te pakken en richting Traben Trabach te gaan rijden. Hopelijk zit het weer mee, de vooruitzichten zijn niet verkeerd. We gaan het zien. In ieder geval zijn de accu’s van onze fietsen volledig opgeladen. Als wij lekker hebben geslapen, moet het helemaal goed komen.

1. Tiny poel:
    15 september 2023
    Dus weer een mooie dag achter de rug slaap lekker en morgen gezond weer op