Aan alles komt een eind

17 oktober 2022 - Barendrecht, Nederland

maandag 17 oktober 2022

Ja, ook aan een vakantie van zes weken komt een einde. Pas nu een afsluiting van ons reisverhaal dit jaar. Nadat we thuis zijn gekomen, hebben we direct een vol programma waardoor het afsluitende verhaal niet eerder geschreven kon worden. Of hebben we een verkeerde planning gemaakt? Nee, niet reageren, we weten het zelf ook wel.

Dan terug naar donderdag. Of eigenlijk woensdag. Het was weer een koele avond / nacht. Dus ’s avonds weer even de kachel aan. Even de kou wegjagen. Nog even een beetje lezen en een spelletje en dan lekker tussen de klamme lappen. We hebben lekker geslapen en staan een beetje bijtijds op.

Beetje ontbijten en dan weer vertrekken. De laatste kilometers voor de wielen. We proberen de tank met diesel nog even bij te vullen. Lukt bijna. Ter hoogte van Zelzate nemen we een verkeerde afslag. Tankstation in beeld. Past alleen de camper niet onder de overkapping, dus dan maar weer snel de juiste route oppakken. Antwerpen, grens, Bergen op Zoom en een koffiestop in Willemstad. Als de koffie op is, nog dertig kilometer te gaan. Vlak bij huis nog even een lekker broodje halen. Nee, geen Mac of Burger o.i.d.

Even na het middaguur zetten we de camper voor de deur. Wat gaan we doen? We besluiten om eerst de camper leeg te halen, dan het lekkere broodje te eten en dan ons huisje op wielen schoon te maken. Tussen de buien door lukt dat prima. Danny besluit de camper nu nog in te gaan leveren. Maar wat neem je een hoop zooi mee tijdens zo’n reis van zes weken. De gang en woonkamer staan vol met alle spullen. Bijvoorbeeld alleen al meer dan zes vuilniszakken met was goed. Maar, niet klagen. We weten het. We zijn er na zo vele reizen wel gewend.

Vrijdag beginnen we langzaamaan met het opruimen van de spullen en het draaien van de diverse wasrondes. Vrijdagavond neemt Danny deel aan de pubquiz van zijn cluppie. Eigenlijk ook die van Grady. Samen met drie vrienden hebben zij heel veel plezier en geheel onverwacht weten zij ook nog te winnen. De winst is niet het belangrijkste, maar wel lekker.

Zaterdag de kantine al vroeg openen, acht uur. Tussendoor nog wat boodschappen doen en dan weer terug. Gelukkig zijn er nog meer commissieleden die bereid zijn om af te sluiten.

Dan naar zondag (zie je wel, overvolle agenda). Er staat de halve marathon van Barendrecht op het programma. Onze kantine, van KV Vitesse staat ingedeeld voor de business-run teams. Half acht openen en het terrein op een gezellige manier inrichten. Met de hele commissie zijn we aanwezig en maken alles gereed. Achteraf kunnen we terugkijken op een fantastische dag. Gezellig, mooie gesprekken en nog veel meer.

En dan is het maandag. Grady gaat al weer starten met haar werk. Danny heeft nog een dagje verlof. Grady naar kantoor. Danny kijkt toch maar voor de zekerheid naar de vele berichten die hij heeft ontvangen. Ook de nodige uitnodigingen voor gesprekken voor de komende weken.

Nu is de vakantie voorgoed voorbij. Beide weer volop aan het werk. Wanneer je kijkt naar de voorbereidingen voor de vakantie, dan denk je dat zes weken onderweg wel heel erg lang is, en dat is het ook. Maar ook deze weken gaan snel. Terugkijkend hebben we niets te klagen. Zoveel gezien, indrukken opgenomen, lekker weer, noem maar op. Nu plannen maken voor volgend jaar.

En ter afsluiting: nu alle uitslagen.

Gereden kilometers: iets meer dan 5900 (gewonnen door Danny, hij rijdt alle kilometers, maar vooral dankzij de navigatie van Grady).
Gelezen boeken: Grady 30 Danny 5
22 campings
Gevangen vissen: wil Danny het niet over hebben
Skipbo: vet verlies voor Danny. D20 G42, D + 155 (niet meer dan gebruikelijk)

235 fietskilometers
wandelkilometer niet geteld.

Alle volgers heel hartelijk bedankt. We gaan de komende weken nadenken over onze volgende reis en hopen jullie volgend jaar ook weer te zien.

Na een supervakantie, namens Grady en Danny: Thanks.

1. Tiny poel:
    17 oktober 2022
    Veel sterkte voor de nieuwe werk week, begin maar rustig aan groetjes van ons Henk en Tiny
  2. Erikde Vries:
    17 oktober 2022
    Welkom thuis! En naast het plannen van de volgende vakantie niet vergeten na te genieten van dit mooie avontuur
  3. Anja Verbrugge:
    17 oktober 2022
    Het was echt super om jullie te volgen Bedankt voor de verhalen
  4. Helmi Kraima:
    17 oktober 2022
    Net of ik nog een keer op vakantie was 😊
    Erg leuk om te lezen