De kop is er af

2 september 2022 - Bergen op Zoom, Nederland

Zomervakantie 2022.

Vrijdag 2 september

De kop is er af.

Maar wat ging er aan vooraf.
Vorig jaar (zoals jullie hebben kunnen lezen) hebben we een uitstekende 4 weken door Nederland getrokken. Helaas niet met de camper die we graag wilden (we konden alleen maar een compact-model huren, korte bedden, waar vooral Danny last van had), maar we hebben ons prima vermaakt. Na 4 weken prima vakantie de camper inleveren halverwege september.

Om te voorkomen dat we deze zomer weer hetzelfde zouden tegenkomen, maar gelijk boeken voor 2022. Tussentijds heeft Grady een verzoek gekregen om in september dit jaar een huwelijk te voltrekken in het zuiden van Portugal. Het huwelijk valt in onze vakantieperiode, dus even overleggen. Passen we onze vakantieperiode aan, of doen we het anders?

Voor het huwelijk mogen we meevliegen met de familie. Een weekendje heen en weer naar de Algarve, Portugal, nabij Porti Mao. Even twijfelen. Of passen we onze vakantiedoelen aan?. Dat laatste is het geval. Normaal hebben we 4 weken vakantie als we een reis in Europa maken.

Na een kort overleg is het duidelijk. We gaan geen 4, maar 6 weken op reis. De juiste camper dus al in september vorig jaar geboekt. (Normaal doen we dat rond de feestdagen).

Plan is gemaakt. 6 Weken onderweg. 3 weken om bij de trouw locatie terecht te komen en onderweg heel veel mooie plekken te bezoeken.

Een week geleden hebben we voor vandaag een plaatsje geboekt. Weten we zeker dat we ergens terecht kunnen voor de eerste nacht. We hadden een mooie camping uitgezocht op Tholen. Konden we ook nog even bij vrienden langsgaan. Moesten we voor minimaal 2 nachten boeken. En dat doen we dus niet in dit geval. Uiteindelijk staan we op een zogenaamde minicamping bij Bergen op Zoom. Dan komen de vrienden ons hier opzoeken.

Gelukkig konden we vanmiddag al vroeg ophalen, 13.30 uur in plaats van 15.00. Snel (wel veilig) terug naar huis en alles snel in de camper zetten. Om 17.00 uur is onze vakantie echt begonnen als we de voordeur op slot doen. We willen morgen (zaterdag) in 1 ruk doorrijden naar onze vast plek in Normandië. 675 kilometer voor de wielen volgens de navigatie.

Dus straks op tijd opstaan en dan deze kilometers weg trappen. We hopen er in de loop van de middag aan te komen nadat we vlak bij de camping nog wat boodschappen hebben gedaan. De planning is om  hier 2 nachten te blijven. Misschien wel 3. Zondag ook nog F1 kijken en een beetje vissen. Kijken wie de meeste of grootste karper uit de vijver weet te halen.

De route kennen we gelukkig inmiddels wel, dat mag ook wel nu we voor de 13de keer deze camping gaan bezoeken.

Gelukkig hebben we inmiddels vernomen dat onze vaste “huisoppas” ook is gearriveerd. Dan weten we zeker dat ons huisje bewoond is, de post en kranten worden opgeruimd, planten water worden gegeven en nog veel meer. We zijn trots op en blij met hem.

Oh ja, de eerste 103 kilometers zijn een feit (inclusief ophalen van de camper).

Truste en tot morgen.

1. Loes Duijst:
    2 september 2022
    Klinkt allemaal veelbelovend. Veel plezier .
  2. Elly:
    2 september 2022
    Leuk om jullie reisverhalen weer mee te beleven
    Groetjes Elly
  3. Malene Nootenboom: