Lange reisdag en eerste achterstand

3 september 2022 - La Haye-du-Puits, Frankrijk

Vanmorgen om exact 8 uur vertrokken uit het Brabantse. Zoals gisteren al geschreven 675 kilometer voor de wielen. Eerst een klein beetje binnendoor. Niet veel later komen we op een bekende route. Richting Antwerpen. Dan rijden we toch ineens een deel over een ons bekende route, maar vlak bij Brugge herkennen we het weer. Deze route hebben we al zo vaak gereden. En dan hoort het er ook bij dat je niet van routine moet afwijken, vinden wij. Dus net voorbij Oostende, onze vaste koffiestop, ook dit jaar hier stoppen. Dan de kar weer aan de gang gooien in de richting Le Havre. Best wel een lang stuk, dus stoppen we ergens tussendoor voor een snelle lunch. Broodje kaas naar binnen werken en snel weer verder.

Op naar de brug. Nee eerst bij Bolleville (tussen afslag 8 en 7 op de A29) even tanken, anders halen we de eindbestemming niet. Dan op de naar De brug. Nog iets minder dan 200 te gaan. Het is redelijk rustig op de weg en we schieten dus best wel lekker op. Ook al rijden we rustig. Tussendoor nog even een sanitaire stop en dan op weg naar Carentan. Dan hebben we nog maar 23 kilometer te gaan, binnendoor. Toch nog even snel een stop in dit leuke stadje. Even wat boodschappen doen bij één van de plaatselijke supers. Frans biertje, stokbrood en wat te eten voor vandaag en morgen: is allemaal gelukt.

Snel door naar de ons vertrouwde camping. Om precies 6 uur komen we aan. Snel inchecken, lukt niet helemaal. Patrice, de eigenaar, herkent ons meteen en er volgt een gezellig gesprek. We zijn hier tenslotte al veel vaker geweest. Gisteren zij ik nog dat dit ons 13de keer hier was, maar na goed terugrekenen blijkt het de 11de keer te zijn. We mogen zelf een plekje kiezen. We kiezen voor plek nummer 2, vlak aan de visvijfer.

Terwijl Danny de buitenboel op orde brengt, gaat Grady alvast aan het avondeten beginnen. Broodje hamburger. Smaakt altijd lekker. Beetje groenvoer erbij en dan komt het allemaal goed.

Volgens oud vakantiegebruik draagt Danny altijd zorg voor de afwas. Zo ook vanavond. Grady ruimt de binnenboel een beetje op. Na de afwas en het opruimen gaat Danny de visspullen (lees hengels, lokvoer en aas) vast in orde brengen. Want op deze (ons) vertrouwde camping moet er natuurlijk gevist worden. De zon gaat langzaam onder. Maar toch maar even proberen. We hebben ongeveer een half uurtje aan de waterkant gezeten en Grady heeft meer geluk gehad. Oké, wij vissen allebei op een andere manier (half drijvende korst of feeder), maar zij weet direct de eerste avond al een voorsprong te nemen. Score 4-1. Geen monsters boven gehaald, maar vis is vis.

Morgen eerst maar eens lekker uitslapen. ’s Middags F1 Zandvoord en verder zien we wel. Ook vanavond, slaap lekker en tot morgen.

1. Frank:
    4 september 2022
    Misschien een keer de stokbrood/schepnettechniek gebruiken??
  2. Jan Van Eijsden:
    4 september 2022
    Ik leest het weer met plezier, fijne vakantie!!