Wederom een rustige dag.

1 september 2020 - Winterswijk, Nederland

Dinsdag 1 september 2020

Na een frisse nacht is het lekker uitslapen. Danny is bijtijds wakker. Na nog een paar keer omdraaien gaat hij toch maar zijn bed uit. Bij wijze van uitzondering stookt hij de kachel even een beetje op, zodat Grady, wanneer zij wakker wordt, het ook een beetje aangenaam heeft. Bakkie koffie, broodje en dan de fietsen klaar maken om boodschappen te gaan doen. We gebruiken Miepie (Google Maps) om bij de juiste supermarkt uit te komen. Wel hebben we het gevoel dat we de halve stad doorrijden. We rijden door meerdere woonwijken heen. Het lijkt ons geen logische route. Dus meerdere keren stoppen om een en ander te controleren. Toch blijkt het te kloppen en komen we uiteindelijk aan bij een heel grote gele supermarkt. Met de boodschappenlijst in de hand is het wel even zoeken. Na 2 keer vragen aan het winkelpersoneel lukt het toch om alles in het karretje te krijgen. Corona -proof blijft Grady buiten wachten. Na een klein kwartiertje is alles gevonden, snel afrekenen en de fietstassen volladen.

Dan proberen de terugweg te vinden. Nee, doen we niet. We gaan eerst nog even het centrum van Winterswijk in. Op een terras aan De Markt (voldoende afstand) drinken we een bak koffie. We lopen daarna nog een beetje het centrum door. We vinden al snel de terugweg naar de camping.

Onderweg maken we nog een grappige foto. ”Eindelijk” die grote vis gevangen. Blijkt ie van een boomstam te zijn. In werkelijkheid is het visje niet groter dan 20 tot 25 centimeter. Maar ja, blijven maar hopen. Na een lekker broodje en salade tijdens de lunch, toch de hengels maar weer visklaar maken. Het is frisjes langs de waterkant, dus maar een extra laagje aantrekken. Helaas blijft de vangst op nul staan.

Tijdens het vissen neemt Danny contact op met zijn collega Daan. Deze collega woont in deze wereldstad en we vragen hem wat wij als toeristen beslist niet mogen missen. Daan doet een tweetal suggesties. Morgen maar eens kijken of dat gaat lukken.

Naar aanleiding van ons verhaal van gisteren, kregen we een uitnodiging om komende week hele lieve vrienden vanuit Soest te ontmoeten. Zij verblijven komende week ook in deze regio. We hebben elkaar al langere tijd niet gezien of gesproken, dus lijkt het ons gezellig om ergens komende weken elkaar weer eens te ontmoeten. We zijn druk aan het zoeken naar een passend moment in die week en op de juiste camping.

Straks nog even lezen, spelletje en dan weer lekker slapen.