Laatste dag Down Under

29 maart 2017 - Perth, Australië

Woensdag 29 maart 2017

Vandaag toch ook weer een beetje uitslapen. Na een bak koffie het inpakken voor onze volgende etappe maar vast een beetje voorbereiden. We hebben afgesproken dat we om half 10 worden opgehaald, dus daar “werken” we op aan. Eerst nog even de transfer van hotel naar luchthaven proberen te bevestigen. Na diverse pogingen eindelijk contact met het taxibedrijf. Om drie uur donderdagmorgen staat de taxi klaar, we gaan om zes uur de lucht in. Dus tijd genoeg.

Dan, om kwart over negen gaat de telefoon in de kamer. De receptie. Er staan mensen op u te wachten bij de receptie. Sonja en Rodney zijn er al. Nog snel even toilet bezoeken en dan naar beneden. In de auto en op naar Fremantle.

We zijn er snel en de bedoeling is om het Maritime Museum te bezoeken en ook de onderzeeër te bekijken. Om 11 uur start de rondleiding onder begeleiding van een gids. Al snel blijkt dat hij zelf op deze onderzeeër heeft gevaren. Hij geeft uitleg hoe alles werkt en wat hij zelf heeft meegemaakt aan boord. Blijkbaar had de gids het ook naar zijn zin. Normaal duurt de rondleiding iets meer dan een uur, maar deze keer was het ruim anderhalf uur.

Omdat we inmiddels wel trek krijgen stappen we in de auto en rijden naar de visserijhaven. We eten uiteraard in een visrestaurant. Danny natuurlijk niet. Maar dit restaurant was al het favoriete restaurant van de moeder van Sonja, de oudtante van Danny.

Vervolgens willen we de rest van het museum gaan bekijken. Wordt Danny aangesproken door de man die ons bij binnenkomst heeft geholpen met de kaartjes e.d. nodigt ons uit met hem mee te gaan naar de eerste etage. Dan raakt hij aan het vertellen. Vooral over de parels en de parelvissers. Op zich een beetje aparte kerel, maar zijn verhalen boeien wel.

In de loop van de middag worden we teruggebracht naar het hotel. Hier drinken we gezamenlijk nog een glaasje, kletsen nog even heel gezellig, maar dan is het toch echt tijd om afscheid te nemen. Blijft toch altijd moeilijk. Je weet nu nog niet of je hier nog een keer terugkomt, en zo ja, wanneer. En hoe gaat het dan met iedereen? We beloven in ieder geval de familie in Nederland de hartelijke groeten en de nodige knuffels over te brengen.

Wij gaan op het gemak inpakken. Wat moet in de handbagage? Wat gaat in de rugzak en in de tas? Beetje puzzelen, maar dan ook nog rekening houden met wat we inde handbagage willen doen. Als het mogelijk is, willen we de grote tas en rugzak direct doorboeken naar Amsterdam en in Dubai alleen maar onze handbagage meenemen. Met een beetje aandacht is alles binnen een half uur geregeld. Alles staat klaar. Nog even ontspannen en dan proberen een paar uurtjes te slapen. De wekker op 2, dan een bak koffie, nog even afrekenen en wachten op de taxi. Op naar het volgende deel van deze reis. Dubai. Slechts 11 uur vliegen.

1. Corine:
    29 maart 2017
    Bedankt weer voor alle leuke en informatieve verhalen. Geniet deze laatste dagen en een goede reis terug.
    Liefs Corine
  2. Henk Stoopendaal:
    29 maart 2017
    Begin van het einde van jullie vakantie. Er zal wel een beetje weemoed zijn. Maar weet dit kan niemand je meer afnemen. En Jullie zijn knap bevoorrecht dat je dit kunt doen. Denk bijvoorbeeld aan de werkgevers. Deze zes weken waren voor mij ook een beleving. op mijn leeftijd kom je niet meer tot zoiets. Dus alles bijeen : bedankt voor de verslaglegging en nog een goede reis terug. Ook daarvan nog maar genieten.