Het zit er bijna op.

31 maart 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vrijdag 31 maart 2017.

Het was gisteren echt vroeg opstaan. Om twee uur ging de wekker. Laatste spullen inpakken, nog even snel een douche en een bak koffie en dan wachten op de taxi. Even drie uur worden we opgehaald. Ritje van 10 minuten en we kunnen inchecken. Ook wel weer een voordeel van een hotel net buiten de stad.

Bij het inchecken blijkt er een probleem te zijn met het computerprogramma. Nog even wachten dus. En nog even wachten. Eindelijk werkt het systeem weer en dan verdwijnen de rijen al weer snel. We hebben nog even tijd om wat te drinken voor we aan boord gaan. Al een uur voor vertrek kunnen we aan boord. Gelukkig is het vliegtuig niet helemaal vol en hebben we drie stoelen naast elkaar tot onze beschikking. Iets meer ruimte dus. En dan is het gewoon een kwestie van de tijd uitzitten. 11 uur volgens planning, een half uurtje korter in de werkelijkheid. En het is echt gebeurd. Danny heeft kunnen slapen. Toch twee keer ruim een half uur. Is nog nooit eerder gebeurt. Komt misschien toch wel door de borrel die hij heeft gedronken. Maar ja, als het helpt, vooruit dan maar.

Na aankomst op de luchthaven van Dubai is het nog even wachten op de bagage. Het is jammer genoeg niet mogelijk gebleken om deze vanuit Perth alvast door te boeken naar Amsterdam. Ook vinden we de taxichauffeur al snel. Na een kort ritje staan we al weer voor het hotel. Brede wegen, soms wel 6 banen iedere kant op.

We hebben een nette kamer, met uitzicht op alle wolkenkrabbers in de omgeving, waarvan de meest bekende, de Burj Khalifa. Met 163 verdiepingen, en nog een beetje opbouw, het hoogste gebouw van de wereld. Daarnaast ligt de Dubai Mall. Een gigantisch overdekt winkelcentrum waar veelal de rijken hun inkopen doen. Alle grote wereldmerken zijn hier te vinden. Er is zelfs een schaatsbaan midden in het winkelcentrum. Kun je je het voorstellen, buiten 30+ en binnen wordt er geschaatst. Ook is er een mega-aquarium, waarin je zelfs onder begeleiding kunt duiken. Ook zijn er vele kunstwerken zoals de waterval. Niets is te gek.

We eten wat bij een “Italiaans” restaurant. Dan maken we ook nog een kleine wandeling rond een deel van het Dubai Fountain. Nog zo’n publiekstrekker. Een grote aangelegde plas, waar je boottochtjes kan maken en er ieder half uur een show met het waterfontein is.

Uiteindelijk toch maar weer terug naar het hotel. Toch maar even proberen te slapen. Gaat wel lukken want de biologische klok staat nog op Australische tijd (+ 4 uur).

Vandaag zijn we allebei al vroeg wakker, dus kunnen we ook vroeg aan het ontbijt. Buiten loopt de temperatuur al weer aardig richting de 30 graden. Na het prima verzorgde, uitgebreide ontbijt, de wandelschoenen aan en proberen richting strand te komen. Blijkt toch verder weg te zijn dan we dachten. Op de kaart leek het zo dichtbij, maar na anderhalf uur lopen zijn we er nog steeds niet. En dan bij dergelijke temperaturen. We besluiten toch maar terug te gaan en nemen maar eens een keertje een taxi. Met deze temperaturen nog eens ruim een uur terug wandelen in de volle zon hebben we niet zo’n zin in. Taxi kost bijna niets, hadden we dat maar eerder geweten. Nog een beetje opfrissen, weer de laatste dingen inpakken en weer wachten op de taxi. Dan nog een vlucht van maar 7 uur en zijn we weer in Amsterdam.

1. Henk Stoopendaal:
    31 maart 2017
    Zal blij zijn jullie weer in levende lijve te zien. Ook zo'n vliegreis is nog aardige beleving. Maar 30 graden en dan wandelen betekent voor "
    mij "äfzien". Maar dat was al voorbij. Ik heb weer als een leuke en leerzame ervaring beleefd. Hartelijk dank voor jullie verhalen. En Dan jij speciaal om ze in tekst weer te geven. Tot gauw in Woerden.
  2. Frank:
    We zien elkaar om 20.00 uur Nederlandse tijd op Schiphol
  3. Wera:
    31 maart 2017
    Fijne vlucht! En tot snel!
  4. Irene Bakker:
    31 maart 2017
    Dank voor jullie verhalen. Heb een beetje vakantie meegevierd.
    Welkom thuis, gelukkig ook een beetje warm hier.