Laatste hele dag Melbourne en inpakken

16 oktober 2013 - Melbourne, Australië

woensdag 16 oktober 2013

Vanmorgen was het redelijk weer. De temperatuur was nog wel wat aan de lage kant, maar betere te handelen dan de afgelopen dagen. Wel stond er een harde wind, kracht 6 of 7, was ook de voorspelling. Toen het zonnetje eenmaal op de bus scheen, werd het al snel aangenaam. Nog snel even een laatste wasje doen en dan weer met bus en tram naar de stad. Overstappen op de antieke tram en dan richting het park waar de Olympische stadions zijn. Ja, die van 1956. Het stadion dat gebruikt werd voor de opening en dergelijke, heeft ook hier geen atletiekbaan meer. Het stadion heet nu ook officieel het MCG, Melbourne Cricket Ground. Ook wordt het nog gebruikt voor alle soorten rugby. In het stadion zit ook een sportmuseum, waar we na de rondleiding nog wel twee uurtjes hebben doorgebracht. Daarna weer richting centrum. Onderweg gaat Grady nog even in een van de parken het huis van de ouders van Kapitein Cook bekijken. Dan weer op de tram, richting het moderne deel van de stad. Het valt hier tegen en dus maar weer snel het centrum opzoeken. We eten, omdat het de laatste avond van onze campertour is, weer eens een keertje buiten de deur. In het Griekse gedeelte van de stad, naast China Town, eten we heerlijk bij de Griek. Wanneer we weer naar buiten lopen, is het gewoon erg druk op straat. De kantoren lopen waarschijnlijk leeg en de eerste uitgaanders zijn ook al op weg naar hun favoriete terrassen en kroegen.

Wanneer we een uurtje later op de camping aankomen, zit er niets anders op dan te beginnen met het inpakken. We moeten wel. Morgenochtend de bus inleveren en uiterlijk om elf uur moeten we op de luchthaven zijn om op tijd in te checken voor onze vlucht naar Perth. Nu maar hopen dat we daar nog een lekker weekje hebben.

1. Frank:
    16 oktober 2013
    Ja, aan alle leuke dingen komt een eind. De plant die jullie aan Carla als zonnetje hebben geschonken doet nog steeds wat van hem of is het haar verwacht wordt. Genieten jullie nog maar lekker. Alhoewel ik Danny vanavond wel mis bij de VBT- training. Gr. Frank
  2. Henk Stoopendaal:
    16 oktober 2013
    Ja jongens al alles komt een eind. geniet nog van die ene week dan komen jullie enigszins uitgerust weer thuis. We zijn benieuwd naar jullie verhalen.
    Nog een goede week genieten en via Singapore naar Huis.
    Groeten van Lia en Henk.
  3. Corrij Vonk:
    16 oktober 2013
    Ja, het eind in nu wel dichtbij.Maar jullie hebben veel gezien.,en veel genoten.Maar de thuisblijvers zijn denk wel blij om jullie weer in de buurt te hebben.
    Geniet nog van de laatste week,een goed reis en weer veilig thuiskomen.
    Groetjes, Corrij.
  4. Kees wapenaar:
    16 oktober 2013
    genoten van jullie verhalen! Nog heel veel plezier in Perth!
  5. Corrij Vonk:
    23 oktober 2013
    Was fijn om jullie verhalen te lezen.
    Nu dan maar een goede thuisreis.

Groetjes, Corrij.
  6. Ilse:
    23 oktober 2013
    Ik heb weer ontzettend genoten van jullie verhalen. Geniet er nog van en alvast een hele goede terugreis gewenst!

Groetjes,
    Ilse