Toch weer een leuke dag

25 augustus 2016 - La Haye-du-Puits, Frankrijk

Na een trieste dag hebben we geprobeerd de draad weer een beetje op te pakken.
Gelukkig hebben de regenbuien gisterenmiddag niet al te lang geduurd. Laten we maar zeggen dat het een paar goede buien waren voor het gras en het stof. We hebben voor het diner wat restjes gegeten en ’s avonds lekker rustig aan gedaan.

Vanmorgen geprobeerd een beetje uit te slapen. Is aardig gelukt. Daarna lekker in het zonnetje: Ontbijten, bakje koffie en lekker ontspannen. Aan het einde van de ochtend hebben we de fietsen gepakt en zijn wat dagelijkse boodschappen gaan doen. Het is niet zo ver fietsen naar de supermarkt.

Als we terugkomen eten we lekker een broodje. Het is wel warm maar behoorlijk bewolkt en dus besluiten we om rond een uur of twee de waterkant maar op te zoeken, je weet nooit wanneer we weer een hengeltje uit kunnen gooien. We vangen niet veel, maar wel leuke exemplaren. Op een zeker moment krijgen we zelfs bezoek. Onze vrienden van een kleine 30 kilometer verderop komen nog even langs. Was super gezellig.

Na het vissen (Ja Grady heeft gewonnen, 19-13, en ook nog de grootste, 54 centimeter) beginnen we een beetje op te ruimen. We willen morgen verkassen naar een ander camping: ruim 300 kilometer verderop, richting Le Mans. Hengels aftuigen. Fietsen op het rek. Bergruimte weer een beetje indelen.

Koken hoeven we vanavond niet. We hebben ingeschreven op de BBQ van de camping. Om uiterlijk zeven uur, nee strikt zeven uur, start de BBQ. We komen aan tafel te zitten met een Engels gezin. Blijkt ook nog familie te zijn van Patrice, de campingbaas. We hebben een gezellige avond en ook leuke gesprekken. Na nog een glaasje nemen we afscheid en gaan de camper opzoeken. Nog even schrijven, foto’s uitzoeken en dan het mandje opzoeken. Morgen weer een paar kilometer voor de wielen.

1. Henk Stoopendaal:
    26 augustus 2016
    Je he komt er dan nooit een visvangst waarbij Grady weer het langste touw heeft getrokken. De warmte is zeker niet al te heet. Hier is het best warm. Maar met de draaitol is het wel te doen.
    Nog twee dagen dan is het wat minder heet.
    Morgen is de eerste week alweer voorbij.
    Geniet van alles wat te zien is.
    Tot schrijf is het.
  2. Loes Duijst:
    27 augustus 2016
    Haalt Grady ze dan ook zelf van het haakje??? Brrrrrrr
  3. Elly:
    27 augustus 2016
    Deze keer geen duiven op de Dam maar in de dakgoot hihi