Al weer een mooie route

11 september 2023 - Kehl, Duitsland

maandag 11 september 2023

Wat een mooie stad dat Freiburg. We hadden er graag nog een dagje langer willen bivakkeren. Helaas, zoals gisteren al geschreven had de camping maar plek voor 1 nacht. We hadden geen zin om een andere camping in of rond de stad te zoeken. Dus dan maar weer inpakken.

Na het ontbijt, de laatste dingen ingepakt, alles gecontroleerd, luiken dicht, ramen op slot, kastjes en laden vergrendeld en dan op weg. Vandaag inderdaad een korte route, minder dan 100 kilometer te gaan. Ook nu weer zonder navigatie en gewoon op de kaart. Soms ook de kaart negerend, beetje links, beetje rechts, alles op gevoel en dan kom je vanzelf weer op de juiste route terecht. Door                                                                                                                                     zo ongedwongen te rijden kom je ook bijzondere dingen tegen, zoals een weiland met ooievaars, reigers en een enkele roofvogel. De moeite van het stoppen waard, er rijdt toch niemand anders achter ons. Ook rijden we regelmatig door dorpjes en kleine stadjes. Het ziet er allemaal in basis gezellig uit maar er zijn maar weinig mensen te zien in en op de straten.

Vlak voor het middaguur rijden we Kehl am Rhein binnen. We volgen de bordjes naar de camping. Ook is er een CP (camperplaats, ongeveer 30 eenheden), maar die laten we letterlijk links liggen. Wij geven de voorkeur aan de camping. Maar waarom nu juist deze?

Danny heeft 37 jaar geleden met een minitentje hier al eens een paar dagen gestaan en wil graag kijken hoe het er nu uitziet. Daarnaast is het vlak bij Straatsburg, gemakkelijk met de fiets te bereiken. Misschien gaan we dat morgen wel doen.

Wat nog opvalt is dat de camping meer dan redelijk gevuld is, dit ondanks het feit dat vandaag de scholen in Duitsland weer gestart zijn na de zomervakantie. Zeker in de loop van de dag loopt de camping vol en zij we achteraf gezien blij dat we er al zo vroeg waren.

Na de zelfgemaakte lunch, pakken we toch maar de fietsen. Stukje fietsen langs de Rijn en dan het centrum van Kehl in. Hier en daar wat inkopen en dan weer terug naar de camping. Het weer is meer dan uitstekend, al weer 30+ qua temperatuur, dus zoeken we en beetje schaduw. Lezen, glaasje, luieren, het echte vakantiegevoel zeg maar.

We eten wat in het restaurant van de camping en gaan dan plannen maken voor morgen. Morgen lezen wat de daadwerkelijke invulling is geworden van de plannen.

1. Ditty Oppelaar:
    12 september 2023
    Wat kan het toch heerlijk zijn,genieten en genieten dat moet wel op vakantie lijken. 🤫🤗