Van Queensland (QLD) naar New South Wales (NSW)

5 oktober 2013 - Byron Bay, Australië

zaterdag 5 oktober 2013

Vanmorgen na het ontbijt de bus maar weer snel aan de gang gegooid. We hadden al snel de juiste route te pakken om de stad uit te komen. In eerste instantie twijfel, we werden eerst het centrum van de stad ingestuurd. Maar midden in de stad begint de M1, zeg maar de Rijksweg naar het zuiden. We schieten lekker op en binnen het uur staan we in Surfers Paradise. We hadden wel zin om lekker naar de surfers te gaan kijken. Dat viel tegen, niet dat er niet gesurft werd, maar er was geen parkeerplaatsje te vinden. We hebben ongeveer 20 kilometer langs de kust gereden en hebben het toen maar opgegeven. Het is natuurlijk wel een lang weekend, schoolvakantie en ook nog eens uitstekend weer. Ondertussen hebben we QLD achter ons gelaten en zijn we binnengereden in NSW, voor ons weer een nieuw deel van Australië.  Dan maar door naar Byron Bay. Ongelooflijk, staan we bij het binnenrijden van het plaatsje gewoon in de file. Moet niet gekker worden. Langs  de weg liggen wel een aantal campings, maar die liggen nog wel een aardig stuk van het strand, toch maar weer aansluiten dan. Laatste weg rechts, helemaal uitrijden volgens de borden. Zitten we wel goed? Gelukkig wel. Aan het eind zit inderdaad een camping, ze hebben nog plaats en het blijkt ook nog eens maar vijf minuten van het centrum te zijn. Na de bus goed te hebben weggezet en het plekkie te hebben ingericht, wandelen we door het centrum richting strand. Vanaf de boulevard kunnen we al weer de walvissen voorbij zien zwemmen. Terug richting camping. Het centrum is gezellig druk. Tientallen barretjes en eetgelegenheden. Precies zoals in de boeken staat omschreven. Lekker ongedwongen sfeertje. Je ziet van alles voorbij lopen. Het maakt hier echt niet uit hoe je er uit ziet en wat je draagt. Alles is mogelijk. Wel grappig om een poosje de mensen te kunnen bekijken. Terug op de camping nog even een klein akkefietje met de dames naast ons. Hebben ze onze stekker maar gewoon even uit de aansluiting getrokken, ze moesten zonodig hun computer opladen. Dat je de stekker er uit haalt, geen probleem, maar zeg het dan wel even, nu stond de koelkast zonder stroom. Laten we het er op houden dat ze blond waren en het waarschijnlijk niet snapten. Morgen maar weer kijken wat we gaan doen.