rare dag

18 oktober 2010 - Perth, Australië

Maandag 18 oktober

We hebben het gehaald. Zonder een extra rondje om de kerk hebben we de 4000 vol gemaakt.  Precies 24 kilometer vandaag, dus totaal 4004. Klinkt ook wel mooi. En we hebben er niet eens voor omgereden. Sterker nog, we hebben minder kilometers gemaakt dan mogelijk. Na een zeer rustig ontbijt en vast een beetje opruimen was het wachten op de sleutel van ons chalet. De temperatuur begon al behoorlijk op te lopen richting de 30. Heerlijk. We moesten zelfs de schaduw opzoeken omdat het zonnetje iets te fel brandde. Tegen elf uur kregen we de sleutel. Konden we eindelijk overpakken. Camper leeg maken en chalet vullen. Nu is chalet een groot woord. Het is eigenlijk een grote stacaravan waar we de komende 5 dagen in verblijven, wel een heel luxe. Dan het busje nog even een beetje schoonmaken. Scheelt ons een hoop geld. Niet dat hij nu moet blinken, maar schoonmaken alsof hij van jezelf is, is toch de minimale vereiste. Dan op zoek naar een huurauto. We denken handig te zijn op het vliegveld. Dit is onderverdeeld in 2 delen: één domestic (binnenland) en één internationaal. We zoeken op het internationale gedeelte. Geen auto te krijgen. Het leek ons wel gemakkelijk  met het oog op het inleveren van de huurauto. Daar huren en inleveren scheelt weer een hoop problemen met taxi of bus. We worden doorverwezen naar domestic. Daar hebben ze zeker auto’s. Bij de eerste balies die we proberen krijgen we nul op het rekest. Bij de volgende ook, maar wanneer we zeggen dat we zijn doorverwezen door een collega van international hebben ze toevallig nog wel een manual (handgeschakeld) staan. Of we die dan willen. We proberen nog een leuke prijs te regelen, maar dat gaat niet lukken. Een grote hap uit ons budget, maar ja, het kost toch al genoeg, vooruit dan maar. Papierwinkel regelen en rijden maar. We nemen de korte route naar het camperverhuurbedrijf. Ja echt, binnendoor. Al snel vinden we het bedrijf en geven de gehuurde spullen af. GPS, sleutels, stoelen tafel en natuurlijk ONS busje. Nog even wat administratieve handelingen en een controle van de bus en de campertour is echt over. We maken nog wat lol met dezelfde dame als 3 weken geleden en bedanken haar uiteindelijk voor de service en vriendelijkheid. Vriendinnen voor het leven?

Nu met de nieuwe auto even boodschappen doen. Wel even wennen. Weer handgeschakeld in plaats van automaat, richtingaanwijzer aan de andere kant van het stuur (ruitenwissers gaan regelmatig heen en weer). We kennen de buurt inmiddels een beetje en vinden al snel de supermarkt waar we de inkopen voor de komende dagen willen doen. Eenmaal terug op de camping even lekker een beetje lezen. Wel in de schaduw want 37 graden is toch best wel veel om in de zon te zitten. BBQ voorbereiden. Straks lekker in de campingkeuken de BBQ aan de gang gooien. Beetje kletsen met de andere campinggasten en verder zien we wel. Morgen Freemantle (gevangenis en bierbrouwerij), woensdag stad (o.a. brandweer museum en donderdag Rotnestisland, dat zijn onze voorlopige plannen. Overigens doet de keuken in het chalet intussen een beetje Amerikaans aan. Eten voorbereiden, muziek op de kop, internet onder handbereik. Maar lekker dat het voelt.