Veel regen en een happy Danny bij de afwas.

3 september 2020 - Wijhe, Nederland

Donderdag 3 september 2020

Vanmorgen vroeg, half zeven, leek de lucht boven Winterswijk bijna wel in brand te staan. Een vreselijk mooie opkomende zon. Helaas vergeten om daar een paar mooie plaatjes van te schieten. Misschien nog te slaperig? Nog geen twee uur later regende het pijpenstelen. Eerst maar even afwachten of de regen wat minder wordt. Langzaamaan wordt de neerval een beetje minder, soms bijna droog. De laatste dingen inpakken. Kabel naar binnen. Gaskraan dicht. Luifel indraaien en dan afrekenen. Eerst nog even het afval weggooien. Uiteraard gescheiden.

Na het afrekenen eerst nog even langs de gele super, een beetje boodschappen. Dan op weg naar Olst. Lekker binnendoor. Hier en daar een wegafsluiting. Soms op gevoel de route vervolgen. Het blijft maar regenen.

Soms een echte stortbui. Eerder deze vakantie, in Emst, waar het heel modderig was, zaten de wielkasten vol met bagger. Dan is deze regen ook wel weer lekker. Aan het einde van de rit zijn de wielkasten weer helemaal schoon. Scheelt straks aan het einde van de vakantie weer veel poetswerk.

Na het gevoelsmatig volgen van de route pakt de navigatie de oorspronkelijke route weer op. Even na het middaguur bereiken we de gezochte camping net buiten Olst. Aan de IJssel. Officieel mogen we er pas na enen op, maar de beheerster is mild. Helaas is het restaurant gesloten. Daar hadden we even niet op gerekend. Gelukkig hebben we nog voldoende aan boord. Dus maar de voorraad aanspreken. En het blijft regenen.

Via de wifi kijken we lekker naar de Tour de France. En dan verdwijnt de regen. Zo rond een uur of vier verzameld Danny zijn visspullen en waagt een gokje in de vijver van de camping. Helaas niets gevangen. Na ruim anderhalf uur stopt hij. Net op tijd. Tijdens het inpakken begint het weer te regenen. Dan lekker eten. Weer een pasta. Smaakt heerlijk.

Na het koken en eten is het weer tijd voor het afwassen. Danny gaat naar het sanitairgebouw. Even aansluiten in de rij. Het aantal afwasbakken is door de maatregelen beperkt. Hoe gaat dit verlopen? Dan wordt Danny helemaal blij. Alle mensen die voor hem aan de beurt zijn, nemen hun natte (schoon gewaste) vaat mee terug naar hun eigen verblijf. Gelukkig geen mensen die eerst spoelen, afwassen, weer spoelen en dan afdrogen bij de was bakken. Danny wordt er helemaal happy van.

Straks misschien even TV kijken via de wifi, dan een spelletje en dan weer lekker slapen. Hopelijk is het morgen wat droger. De voorspellingen zijn hoopvol!