Hebben wij weer!

4 september 2020 - Wijhe, Nederland

Vrijdag 4 september 2020

Na een regenachtige avond en nacht, eerst een beetje rustig opstarten zonder echt uit te slapen. Ooit schreef er een zanger een leuk liedje over de regen tegen het zolderraam. Het slaapt wel lekker.

Na het ontbijt en de koffie de fietsen maar weer eens gepakt. We willen naar Whije om deze wereldstad te gaan bekijken. Al snel wijken we van de route af. Richting de IJssel. Fietspaden worden steeds smaller. Na 4 kilometer komen we eindelijk aan bij de rivier. Naast een oude vervallen steenfabriek. Grady schiet een paar plaatjes. We rijden weer terug naar de route. Al snel komen we aan in het centrum van Whije. 39 jaar geleden is Danny er ook al eens geweest, samen met een vriend op fietsvakantie en logerend bij familie van deze vriend. Hij herkent niets. Voor de lunch voor Grady een lekker stukje vers gebakken vis en Danny een lekker broodje.

Wanneer we weer terug zijn op de camping genieten we van het lekkere weer en in de loop van de middag gaat Danny kijken naar de vrije trainingen van de F1 in Italië en vervolgens de Tour de France. Dan ook even nadenken over het avondeten.

Zoals gisteren al geschreven hebben we een camping opgezocht in Olst. Dat klopt niet helemaal. De camping ligt net buiten het gehucht Den Nul, onderdeel van de gemeente Olst – Whije. We hebben deze camping uitgezocht omdat er een visvijver en een restaurant is. Dat vissen zit wel goed. Dus vanavond maar lekker eten in het restaurant. Helaas. Gaat niet lukken. De kok is met vakantie. We kunnen alleen maar pizza bestellen, wel afhalen, niet in het restaurant. Hebben wij weer. Maar eerlijkheid dient gezegd te worden: vers gebakken en de smaak is prima.

Na het eten gaat Danny nog even vissen en Grady is druk bezig met het voorbewerken van de kerstkaarten. Wanneer het langzaamaan wat killer en donker begint te worden, worden de hengels weer opgeruimd (niets gevangen, maar eindelijk wel beweging op de lijn {nee geen wind}). En dan even kijken naar het Nederlands Elftal.

Morgenochtend weer op de fiets, maar dan wel naar Olst.

1. Marlous:
    Gezellige dag weer!
  2. Frank:
    4 september 2020
    Wel lekker rustig. Misschien hebben de vissen liever een stuk stokbrood.
  3. Anky:
    4 september 2020
    Je bent nu wel echt dichtbij!
    Mooie omgeving Wijhe en de IJssel.
    Geniet ervan!
  4. Ditty Oppelaar:
    8 september 2020
    Hoi hoi, ik denk dat de vissen denken daar heb je er weer één !!!! Geniet er lekker van. Het zonnetje doet zijn best. Groetjes van Mon en Ditty.