Een zonnige dag.

2 september 2020 - Winterswijk, Nederland

Woensdag 2 september 2020

Danny is al vroeg wakker. Om kwart over zes trekt hij een trui en z’n schoenen aan. Even naar het toilet. De camping en de plas liggen in een dikke vochtige mist. Snel weer terug naar bed en proberen nog een beetje te slapen. Daar komt het niet echt van, een beetje sluimeren, af en toe een paar bladzijden lezen. En dan is het ineens negen uur. Inmiddels staat de zon aan een blauwe hemel. Lekker naar buiten. Voor het eerst deze vakantie ’s morgens koffie onder de luifel. Daarna gezellig ontbijten. Ook buiten.

Even lekker genieten van de lekkere zon. Aangenaam warm. We hebben het advies van Daan opgevolgd. We willen vanmiddag graag naar de steengroeve van Winterswijk. Reserveren is een must. Dus maar even bellen. Ja, de gegidste rondleiding gaat door, maar helaas, volgeboekt. Dan maar een andere keer. Inmiddels is het één uur. We maken de fietsen trapklaar. We gaan dan maar een rondje om de plas fietsen. Halverwege komen we bij een nog werkzame molen. Alleen vandaag draait deze niet. Wel is er een gezellig terras met meer dan voldoende tussenruimte tussen de tafeltjes. We zoeken een plekje. Hebben wel zin in wat lekkers. Het wordt een glaasje voor beide, een tosti en een broodmandje met smeersels. Smaakt prima.

We pakken de fietsen weer en rijden verder rond de plas. Echt een grote afstand is het niet, maar alles bij elkaar toch iets meer dan vijf kilometer. Vooral door een bosrijke omgeving. Gezien de weersvoorspelling genieten we maar van de zon en gaan we niet meer vissen. Beetje lezen en vooral genieten.

Voor het avondeten hebben we het gemakkelijk. Er is gisteren genoeg overgebleven van de Griekse schotel om er vandaag nog een keer van te eten. Lekker snel klaar. Visspullen opruimen, fietsen vast op de drager. Stoelen, tafel en dergelijke alvast in het berghok. Straks wederom nog een spelletje en dan lekker slapen. Morgen richting Olst. Maar eerst hier in de buurt nog even de boodschappen aanvullen. Als het goed is gaan we de komende dagen eindelijk echt vis vangen. Camping met visplas. We gaan het zien.