Na regen komt zonneschijn

1 juni 2012 - Karlstad, Zweden

Nadat we gisteren heerlijk hebben gegeten in het Thaise restaurant op de camping, hebben we nog even een spelletje gedaan en een beetje gelezen. Al tijdens het eten, kwam de regen met bakken naar beneden. Nu moet ik zeggen dat het gekletter op het dak van een camper, caravan of tent altijd veel erger doet vermoeden dan dat het in werkelijkheid regent.

Wanneer het even wat minder regent, snel naar het toilet. Gelukkig hadden we gisterenmiddag de stoelen en zo alvast in de camper gedaan, zodat we alles zo droog mogelijk meer konden nemen. Onder het getik van de regen vallen we in slaap. Vanmorgen regende het nog steeds, en behoorlijk ook. Dan maar geen verse broodjes halen in de winkel en de toaster maar weer aan de gang gooien. Ik zal toch een keer naar buiten moeten. We gaan tenslotte verkassen, dus zal de stroomkabel moeten worden opgeruimd. Dan maar regenjas aan en snel het snoer opruimen, naar de receptie rijden, afrekenen en wegwezen.

We hebben de route al weer snel te pakken en kunnen lekker doorrijden, ondanks het slechte weer. Omdat het toch regent hebben we besloten vandaag maar weer wat kilometers te maken. Na ongeveer 100 kilometer wordt het wat droger. Dan weer een stuk verder begint het zelfs op te klaren. Voorzichtig laat de zon zich zien. Toch nog maar weer doorrijden. Uiteindelijk stoppen we net voorbij Karlstad. Een hele grote camping. Voor nog geen 10% gevuld. De camping ligt tegen het Vänernmeer aan. Dus als we lekker staan en alles hebben aangesloten, pak ik deze vakantie voor de eerste keer mijn visspullen  uit de wagen om nu eens echt te gaan vissen. Vijf minuutjes sjouwen, mooi plekje zoeken en gooien maar. Het is zelfs zeer aangenaam geworden. De zon laat zich heerlijk zien. Binnen het half uur heb ik al voor meer dan € 30 aan materiaal verspeeld, waarschijnlijk allemaal op de stenen. Om niet direct op de eerste visdag al door al mijn spullen heen te zijn, stop ik toch maar. Terug naar de wagen. Alles weer opruimen.

Gelukkig kunnen we nog wel lekker buiten zitten, totdat het ineens hard gaat waaien en het binnen enkele momenten weer met bakken naar beneden komt zetten. Snel de stoelen en kussen weer naar binnen in het berghok en zelf ook maar binnen gaan zitten. Vanmiddag zijn we eigenlijk precies 2 weken onderweg, dus een mooi moment voor een tussentijdse evaluatie. We hebben het nog steeds naar onze zin, een dag of tien schitterend weer gehad, heel veel gezien, één van onze doelstellingen (Stockholm) behaald, iets meer dan 2300 kilometer gereden en vinden het jammer dat we echt al over de helft zijn. Wel moeten we zeggen dat het wel lijkt of je al veel langer onderweg bent, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat we iedere keer verkassen. Veel wilde dieren hebben we ook al gezien, maar dan vooral dood op of langs de weg. Reeën, wasberen, vossen en heel veel verschillende vogels. Elanden hebben we alleen gisteren maar gezien in de dierentuin. Morgen weer een doelstelling verwezenlijken, Haverud bezoeken. De snelweg, spoorweg en waterweg kruizen elkaar daar. Ben er 18 jaar geleden ook al eens geweest en wil het Grady daar laten zien. Er zit ook een camping in de buurt, dus dat gaat ook allemaal wel lukken. Morgen bijtijds opstaan, ontbijten, boodschappen doen, tanken en dan ongeveer 170 kilometer rijden.

1. Frank:
    2 juni 2012
    Je houdt ons van bijna alles goed op de hoogte maar....wie nu eigenlijk steeds die spelletjes wint: daar horen we niets over.
    Ik ga er zomaar vanuit dat je zo professionee bent om Grady steeds te laten winnen. Want het moet toch eenvoudig zijn met jou kwaliteiten om haar weg te spelen> Toch?? of...niet???
    In ieder geval: geniet nog ff lekker van de andere helft van je vakantie. Nog brandweer- gadgets gescoort??
  2. Danny en Grady:
    2 juni 2012
    Uiteraard laat ik Grady de spelletjes winnen, zoals gewoonlijk, en professioneel als het hoort. Helaas nog geen bwgadgets kunnen scoren. prettig weekend
  3. Henk en Lia:
    2 juni 2012
    Ja regen hoort erbij. Net wat je zegt. Na regen komt zonneschijn.
    Leuk van die eekhoorn. Enig. Maar dat zal niet altijd zo zijn.
    Voor kinderen lijkt het me niet grappig als ze het snoepgoed pikken.
    Wij genieten met julluie mee. Behalve dan die regen.
    Ook het aantal kilometers is voor Li iets teveel.
  4. Lenneke:
    3 juni 2012
    Ha luitjes,
    Ook hier is die mooie zomer even voorbij. Daardoor heb ik vandaag wel de tijd om jullie reisverhalen even te lezen. Nou even..... Het zijn weer leuke belevenissen en jullie genieten er met volle teugen van.
    De tijd gaat altijd snel als je het naar je zin hebt, maar je hebt altijd de foto's nog.
    Nog fijne dagen verder!
    Groet Ed en Lenneke