Na regen komt zonneschijn

26 mei 2014 - Limburg an der Lahn, Duitsland

Maandag 26 mei 2014

Vanmorgen is het rond half zeven gaan regenen. Eerst heel zachtjes maar gedurende de tijd ging er steeds meer vallen. Ergens tussen half negen en negen uur werd het even droog. Snel de fiets van het rek afgehaald en even boodschappen gaan doen. Gelijk maar wat lekkers meegenomen voor bij de koffie. Snel terug naar de camping en net voordat het weer begint te regenen, kunnen de boodschappen worden uitgepakt. Ook nog weer een nieuwe CD van Runrig weten aan te schaffen. Onder het genot van een bakje koffie gelijk maar even afdraaien. We zitten lekker ontspannen, onderuitgezakt in het woongedeelte van de camper. De regen tikt lekker op het dak en de ramen en wij zitten lekker te luisteren en te lezen. Even een momentje van volledige ontspanning. Het is tenslotte vakantie. Rond het middaguur stopt de regen, komt de zon weer tevoorschijn en wordt het buiten zelfs aangenaam. We stappen op de fiets om nog even lekker door het gezellige en oude centrum van Limburg te stekkeren. Voor de zekerheid nemen we de regenjassen nog mee. Het duurt niet lang of we weten de weg weer goed te vinden in de stad.

Voor de lunch zakken we neer bij één van de vele Italiaanse terrassen. Kiezen allebei wat lekkers, hebben we het vanavond gemakkelijk voor wat het eten betreft. Na nog een beetje rondstruinen, zoeken we de fietsen weer op en rijden terug naar de camping. We kunnen weer heerlijk buiten zitten. Het is nog steeds droog en de zon doet haar best om alles weer een beetje op te laten drogen.

Danny twijfelt om toch te gaan vissen. Er springen mooie vissen uit het water en de verleiding wordt steeds groter, zeker wanneer een van de andere campinggasten even verderop twee hengels uitgooit. Nog een keertje wikken en wegen, maar toch uiteindelijk besloten om het niet te wagen. De controle is hier vrij frequent en als je wordt gesnapt, ben je ook vies het haasje. Forse boete en zelfs de mogelijkheid van inbeslagname van al je spullen. Dat wordt dan toch echt en beetje te prijzig, maar ook risicovol. Dan maar afwachten tot volgende week, geen vergunning nodig, ook viswater op de camping en visvangst verzekerd.

1. Corrij Vonk:
    27 mei 2014
    Groot gelijk.laat de vissen maar spartelen en,blijven waar ze horen.
    Een goede reis,is wel bijna weer voorbij.

Groetjes.