Regenachtige rit en een dagje vesting

30 augustus 2021 - Bourtange, Nederland

maandag 30 augustus 2021

En het was zaterdagavond een wijs besluit de buitenboel vast in te pakken. Het regende regelmatig gedurende de nacht. Zelfs nog toen we opstonden. Dan maar op het gemak ontbijten en de camper reisklaar maken.

Zo tegen half elf de kar toch maar aan de gang gegooid. Eerst richting Leeuwarden, dan via wat kleinere plaatsen naar Groningen,dwars door de stad en dan uiteindelijk bereiken we na de genoemde 144 kilometer Bourtange. Tot ongeveer een uurtje voor aankomst blijven de ruitenwissers maar aan de gang. We gaan inchecken en instaleren de camper. We krijgen een plek toegewezen op de camperplaatsen. Is wel handig met al die regen van vannacht en overdag. De plek is verhard, dat maakt het parkeren, en later het wegrijden, een stuk gemakkelijker. Jammer genoeg zijn de plekken niet al te breed. Met goed fatsoen kunnen we de luifel niet eens opzetten. Staan de haringen bij de buurman onder zijn camper in de grond.

Gelukkig is het inmiddels droog geworden, er breekt zelfs voorzichtig een zonnetje door. Dan aan het einde van de middag besluiten we om in één van de restaurants in de vesting een hapje te gaan eten. 10 minuutjes wandelen, tafeltje zoeken en bestellen. Smaakt prima. Lekker op het gemak terugwandelen en dan nog een spelletje en een beetje lezen. Daarna: snurken.

Vannacht heeft het wederom geregend, niet veel, maar toch. Inmiddels schijnt de zon en zetten we alles tegen elkaar open. Even lekker doorluchten. Na kort overleg besluiten we weer naar de vesting te gaan. Het is er gezellig druk zonder dat helemaal overladen is met toeristen. We kopen een ticket en een plattegrond. Uiteindelijk hebben we 5 kleinere musea bezocht, lekker geluncht, veel foto’s gemaakt. Versleten keren we terug naar de camping. Halen de stoelen uit de “garage” en Grady zoekt de zon op. Danny gaat verder met zijn vakantie-opdracht. Hij heeft een behoorlijke achterstand in het lezen van zijn tijdschriften. Dus hij gaat binnen zitten en pakt de stapel ter hand. Hij wil uiteindelijk geen tijdschriften meer mee terug nemen naar huis.

We zijn inmiddels 10 dagen onderweg en is wel eens tijd om de tussenstanden weer eens te vermelden.

5 campings
Ongeveer 84 fietskilometers
Ongeveer 20 wandelkilometers
Visstand Grady 0 Danny 2
568 autokilometers
Skipbo Danny 4 + 38 Grady 5 +25

Zo nu nog een spelletje en gaat Danny proberen zijn achterstand weg te werken

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl