Saaie trip en een warme middag.

17 september 2022 - Mérida, Spanje

zaterdag 17 september 2022

Voordat we vertrekken vanaf de camping eerst de waterhuishouding op orde brengen. Vuil-watertank legen en de schoonwatertank bijvullen met drinkwater. Het is frisjes te noemen, nauwelijks 13 graden. Dus toch maar een truitje aan.

Het uitrijden van de stad verloopt in eerste instantie niet echt soepel. Nog steeds die verouderde versie van navigeren op Miepie. Een paar smalle straatjes, lastige rotondes maar dan vinden we al snel de bedoelde route. Bijna 300 kilometer te gaan. Daarvan ongeveer 290 kilometer over dezelfde snelweg, de A66. Super saai, gewoon volgen tot vlak voor de bestemming. Maakt het navigeren wel weer gemakkelijk. Kaarten hebben we niet nodig. Gewoon doorrijden.

Inmiddels begint de temperatuur op te lopen. Zo rond half twee, nadat we dwars door de stad zijn gereden, arriveren we op de camping. Inchecken gaat even anders dan dat we inmiddels hier in Spanje gewend zijn. Zoek zelf maar een plekje en kom dan naar de bar om aan te geven dat je een plekje hebt gevonden en hoe lang je wil blijven.

We vinden een aardige plek met een beetje schaduw van de eucalyptusbomen. Is wel lekker want inmiddels is de temperatuur opgelopen naar 33 graden. De camping is ook hier gedateerd. De reviews die we gisteren lazen waren ook niet echt positief, maar toch hebben we de gok gewaagd. Tot nu toe blijkt alles wel mee te vallen.

Na ons stekkie te hebben ingericht, lekker onderuit. Beetje lezen, soms de inwendige mens een beetje vullen, maar vooral niet te veel bewegen.

In de tussentijd er wel voor zorgen dat de accu’s van de fietsen optimaal zijn opgeladen. De weg naar de stad is nogal steil op zijn tijd. Geen risico lopen dat we met een lege accu komen te staan.

We prikken een vorkje in het restaurant van de camping. Heerlijk gegeten voor ook nog eens een schappelijke prijs. Dan terug naar de camper om plannen te maken voor de dag van morgen

Waarom hebben we eigenlijk gekozen voor deze camping? Eigenlijk heel simpel. Hebben we de afgelopen week veel bekeken vanuit de 17de en 18de eeuw, hier is vooral heel veel te zien van veel vroegere datum. Vooral de Romeinse tijd. Grady is zich druk aan het inlezen. Morgen niet te laat opstaan. En dan snel de bezienswaardigheden langs gaan. Het belooft namelijk nog warmer te worden dan vandaag. Misschien nog even een spelletje en dan proberen te gaan slapen. Het is nog steeds warmer dan 25 graden.

Slaap lekker.