Soms zit het mee, soms zit het tegen.

12 mei 2012 - Barendrecht, Nederland

Er zijn van die dagen dat alles lukt en ook van die dagen dat er wel eens wat tegenzit. Eerst maar het minder leuke nieuws. Niet echt heel ingrijpend, maar toch. We zitten midden in de voorbereiding van onze trip. Afgelopen week had Grady bij toeval gezien dat één van onze favoriete bands, Runrig, tijdens onze vakantie een optreden had in Aalborg, Denemarken. Zullen we tickets boeken? Het zou prima passen in ons reisschema. Snel het WWW op. Zijn er nog kaarten beschikbaar, kunnen we een overtocht boeken van Gothenburg naar Frederikshavn, camping in de buurt van de haven, ook eentje in Aalborg? Alle antwoorden ja. Dan maar concertkaarten bestellen. Bestellen via het net. Is de site alleen in het Deens. We worstelen ons door de diverse pagina´s heen en komen tot de conclusie dat boeken wel mogelijk is, maar dat de kaartjes per post naar huis worden gestuurd. Die zullen nooit op tijd zijn voor ons vertrek. Dan maar bellen met het ticketbureau. Antwoordapparaat, of was het toch een keuzemenu. Ik bergrijp er niets van. Dan de volgende dag maar even opnieuw proberen. Opnieuw bellen, Gelukkig spreken ze Engels. Nee sorry, het concert is inmiddels uitverkocht. Even controleren. Klopt. Hadden we toch maar besteld. Hoe we dan de kaartjes bij ons hadden moeten krijgen, hadden we dan wel weer uit kunnen zoeken. Inmiddels hebben we vanuit onze vriendengroep de nodige oplossingen aangedragen gekregen. Volgende keer maar weer proberen dan. Dan het goede nieuws. Een beetje goed nieuws. Vanmiddag had ik, voor mij, de laatste competitiewedstrijd. Deze keer in Gorinchem, tegen GKV. Uit voorzorg, heel blijven, zou ik maar een halve wedstrijd spelen. Jammer genoeg valt één van mijn teamgenoten al na 20 minuten uit en kan ik mijn trainingspak uittrekken. Zo de (kunstgras)wei in. Dan rust (5-2 achter) en opmaken voor de 2de helft. Wind in de rug en we komen terug. Met een onmogelijk schot weet ik er ook nog eentje te scoren. Bikkelen, tandenbijten, buffelen en maar doorgaan. We weten de score om te buigen, 5-6 voorsprong. Nog acht minuten te gaan. Gaat t lukkken om de punten mee te nemen naar Barendrecht? Vertragen en de wedstrijd uitspelen. Nog één minuut te gaan. Sta in de `afvang`, komt een schot, spring omhoog en landt op de voet van mijn tegenstander. Enkel dubbel, pijn, nee heel veel pijn. De vakantie schiet door mijn hoofd. Teamgenoten maken zich zorgen. Ice-spray, water, troostende woorden. Na een onderbreking gaat de wedstrijd weer verder. Tanden op elkaar, en doorgaan. Einde. We hebben de derde wedstrijd op rij gewonnen, maar hoe gaat het met de enkel? Voorzichtig schoen uit, brace afwikkelen en dan de schade opnemen. Lijkt mee te vallen. Banden een beetje opgerekt. Zal de komende dagen wel een beetje raar lopen, maar gelukkig geen griote schade. De komende dagen de laatste voorbereidingen treffen en dan lekker op pad. Eerst nog even een paar dagen werken.

1. Frank:
    12 mei 2012
    Als jullie een chauffeur nodig hebben om die camper te besturen, zodat Danny met zijn enkel in het ijs verpakt op de bank achterin de camper kan blijven zitten: je kunt mij altijd bellen. Mijn nummer is bij jullie bekend:) En Grady: die taart van middag was super lekker. We spreken elkaar bij de afterparty pile-shooting @ kvvitesse.

Mzzl

Frank
  2. Marlous:
    13 mei 2012
    Als chauffeur mee? Dan wil ik ook een stoel in de camper reserveren. Neem mijn eigen tentje wel mee!

Nee hoor....geintje! Nog ff volhouden met werken en dan jullie welverdiende vakantie! Het aftellen kan beginnen!

De taart was heerlijk! Nog een klein stukje over....van de week lekker opeten!
  3. Jeroen:
    13 mei 2012
    Als Frank nou rijdt en Danny toch achterin zit, zal ik dan maar meegaan als verzorger? lijkt me geen overbodige luxe in jouw geval Kaats! Sterkte verder met de voorbereiding, en ik zie jullie ook bij de afterparty donderdag ;)
  4. Henk en Lia:
    25 mei 2012
    Oei dat was wel even schrikken. Je kunt niet genoeg op je tellen passen. dat zie je maar weer.