zomervakantie 2012

15 april 2012 - Barendrecht, Nederland

Zweden we komen er aan.

Wat ging er dit keer aan vooraf?
Zoals elk jaar, is het weer nadenken waar en wanneer je de zomervakantie gaat doorbrenegen. Waren we in 2010 nog in Hongkong en Australië, vorig jaar nog in Normandië, voor deze zomer waren we er al vroeg uit. We gaan naar Zweden. Kort na de vakantie van vorig jaar zijn we gaan rondkijken. De rondreis met de camper Down Under was heel erg goed bevallen. Zullen we kijken naar de mogelijkheden om er zelf eentje aan te schaffen? Een camper kopen? Je gaat rondkijken, laat je informeren en kijkt ook naar de financiën. Eerst maar eens vaststellen welke type camper je zou willen hebben, wat wil je er voor uitgeven en wat wil je er mee doen? Een nieuwe kopen kost toch wel heel erg veel euro's. Zeker als je kijkt naar hoe vaak we de camper zouden kunnen gaan gebruiken. Dan maar een gebruikte. Internet afspeuren, de nodige dealers bezoeken en dan vaststellen dat dat ook geen optie is. Gaat wel heel veel kosten. Dan maar huren. Kost ook wel wat, maar blijkt toch wel iets voordeliger voor ons te zijn. Najaar 2011 naar een grote beurs in Utrecht, meer dan 100 verschillende type campers bekeken. We wisten het: de juiste camper hebben we gevonden. En ook nog een verhuurbedrijf dat dit type camper in zijn programma heeft. Eind vorig jaar al besproken. We gaan 4 weken rondtoeren door Zuid Zweden, het land van Ikea en Pippi Langkaus, met een Dethleffs T6511, of een vergelijkbaar type.

En dan begint het echte werk. Wat willen we gaan zien, wat nemen we mee? Reisgidsen aanschaffen, kaartenboeken (ja, die ouderwetse stapels papier) maar ook het moderne internet gebruiken. Na veel lezen en puzzelen zijn we er uit. Via Bremerhaven, Hamburg (Duitsland) naar Kopenhagen (Denemarken) en Malmö (Zweden). Dan via de zuid-oostkust naar Stockholm, via de grote meren naar Gothenburg en dan via Denemarken en Duitsland weer rustig terug naar huis. Onderweg lekker veel bekijken, shoppen, maar vooral veel rusten, fietsen, vissen en genieten van elkaar.

Gelukkig hebben we weer een oppas voor ons huis. Zij houdt alles een beetje bij en zorgt ervoor dat de post wordt opgeruimd en de planten water krijgen. Daarnaast dat het huis bewoond is. Super, zulke vriendinnen in je omgeving. Nu de werkbare dagen aftellen. En wanneer het eindelijk weer zover is, alle spullen klaar zetten, camper ophalen, inpakken en wegwezen. We houden jullie allemaal weer op de hoogte van onze avonturen.

1. Frank:
    15 april 2012
    hallo Danny en Grady, ga vooral genieten. Times flys when your having fun. Mijn advies dus: ga je vooral zitten vervelen, dan duurt het lekker lang.
  2. "tante"Loes:
    17 april 2012
    Haai danny en Grady,

Leuk om de verhalen weer te volgen.Veel plezier!!
  3. O.de Weerd:
    23 april 2012
    Dan wij zijn nooit zo in het zuiden blijven hangen,gingen meestal
    direct naar Vanersborg aan het Vanernmeer,hier zijn 2 mooie
    Koninklijke dDmeinen,waar je vrij kunt wandelen en vroeger mocht je ook blijven overnachten met de camper(Hallenberg en
    Hunenberg),daarna omhoog naar Arvika en Stollet,Hagfors,Munk-
    fors,Karlstad en zo weer om het Vanernmeer heen,maar wil je
    noog wat Noordelijker ga dan tot Mora en omdat meer heen.
    Maar wij vonden Zweden altijd prachtig ook in het Zuiden zijn
    mooie plaatsen o.a.rotstekeningen.
    Als je ooit een camper wil kopen,dan is Duitsland het voordeligste
    het scheelde mij op een camper van 6 maanden oud,na invoering
    ongeveer Euro 7.500.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt,succes en fijne vakantie.

Otto.
  4. O.de Weerd:
    23 april 2012
    Dan,het Dalslandkanaal bij Haverud is zeker de moeite waard om
    te zien hoe de boten het hoogte verschil overwinnen,een boot-
    tocht is ook leuk,evenals het Gottakanaal

groeten.
  5. Carla poel:
    2 mei 2012
    Lieve schatten nu eerst Grady opknappen en dan lekker weg, dagen tellen, nog 16 toch vanaf vandaag.
    Danny blijf op de been hoor!!!!!!!
  6. Ruud:
    9 mei 2012
    Hallo Barendrecht,

Wel het is dus eeen kwestie van aftellen geblazen voor het nieuwe avontuur gaat beginnen. Jullie hebben weinig aan je leven he hahahaha. Wel ik ga vanavond even bellen om te horen hoe het nu is met jullie. Hier is het geweldig, en uiteraard komen jullie na je vakantie eens snel deze kant op om elkaar weer eens te zien.

Dikke knuffels uit Delft
  7. Henk en Lia:
    25 mei 2012
    We lopen wat achter. heeft te maken met lichamelijke gesteldheid.
    Komt wel weer goed.