Een stormachtige rit.

26 augustus 2020 - Emst, Nederland

woensdag 26 augustus 2020

Gelukkig hebben we gisterenmiddag de luifel al ingedraaid en het terrasmeubilair in de “garage” opgeborgen. Zelf hebben we er weinig van gemerkt maar volgens de geluiden die we vanmorgen horen op het veld waar we staan, heeft er zelfs windkracht 9 gestaan. Sommige mensen hebben ’s nachts nog extra scheerlijnen moeten zetten om hun (voor)tenten overeind te houden.

Eerst lekker op het gemak ontbijten. De laatste spullen opruimen, maar eerst afwassen. Dan de draaistoelen in de juiste richting. Worden we door de familie nog even uitgenodigd om een bakkie koffie met wat lekkers te komen halen. Dit ter afscheid van de paar leuke dagen gezamenlijk. En  het was lekker.

Dan afscheid nemen. Dikke knuffels. En 280 kilometer voor de wielen. We hebben besloten niet via Antwerpen te rijden (40 kilometer korter) maar gewoon via de Westerscheldetunnel, Bergen op Zoom te rijden. De eerste tientallen kilometers zijn lastig. De volle wind op de zijkant, maar met een rustig tempo komen we er wel. Vanaf Goes hebben we de wind in de rug tot vlak voor de Moerdijkbrug. Tot dan geen enkel probleem. Dan draaien we de brug op. De snelheidsbeperking staat op 70 kilometer per uur. Niet geheel onterecht. Wind pal op de zijkant. Met een camper van ruim 7 meter en een hoogte van bijna 3 meter toch bijna 21 vierkante meter windvang. Heel veel moeite om binnen de lijntjes te blijven. Geheel tegen onze gewoonte in blijven we de Rijksweg volgen, richting Nijmegen, dan Arnhem en vervolgens Zwolle. Dan zijn we er bijna. Ook nog de nodige regenbuien onderweg. Nog een paar kilometer en dan zijn we in Emst. Onze volgende bestemming. Op een minicamping aldaar staan onze vrienden en die willen we verrassen. En dat lukt. We krijgen plek 12 toegewezen. Even een beetje puzzelen hoe we de camper het beste kunnen neerzetten, maar al snel lukt dat.

De vrienden gedag zeggen en dan gezamenlijk nog even wat boodschappen doen. Vanavond met elkaar heerlijk gegeten. Morgen kijken wat we gaan doen. Nu eerst een spelletje en straks lekker slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank:
    26 augustus 2020
    Mooi man. Waar ligt Emst???? Veel plezier nog.