Uitwaaien op Vlissingen.

25 augustus 2020 - Kloosterzande, Nederland

dinsdag 25 augustus 2020

Zoals afgesproken ontbijten we op eigen locatie. Dan blijkt dat de familie wat langer heeft geslapen dan gedacht, dus vertrekken we iets later. Op weg naar Vlissingen. Het weer verandert al langzaam zoals voorspeld. Meer wind en regelmatig een buitje. Al snel vinden we een parkeerplaats in de stad. Even een beetje zoeken en dan al snel herkennen we de nodige straatjes en steegjes en komen we uit bij één van de jachthavens vlak bij het centrum. Hier is ook de haven van de Nederlandse en de Belgische loodsen. Dan richting boulevard. Wind strak op de kop. Danny doet zelfs zijn petje af, bang om hem te verliezen in de wind. Even kijken bij het beeld van Michiel de Ruijter. Dan uiteindelijk even lekker wandelen over de boulevard. Dus, uitwaaien “op” Vlissingen (boulevard) of in Vlissingen. Volop wind en af en toe ook de nodige regen. Grady en nichtje lopen zelfs een stuk over het strand.

Dan besluiten we ergens wat te gaan drinken en een lekker hapje te nuttigen voor de lunch. Daar slagen we prima in. Smaakte prima. Nog even een beetje wandelen door het centrum van de stad, hier en daar (corona-proof) een winkel in en dan de auto weer opzoeken. Terug naar de camping.

De wind wordt steeds sterker en bij terugkomst op de camping eerst maar de luifel inrollen en de stoelen en dergelijke opruimen in de “garage”. Dan spelen we met z’n allen een spelletje Catan. Gezellig samen het avondeten en daarna nog even de kinderboerderij bezocht. Schapen, geiten pony’s en alpaca’s. Dan gaat de rest van de familie nog even een uurtje zwemmen. Grady en Danny kijken vanaf het terras gezellig toe. Nog even gezamenlijk een drankje en dan ieder zijn eigen verblijf opzoeken.

Helaas niet gevist vandaag, het weer was er niet geschikt voor. Komende dagen maar hopen op beter. Morgen proberen om rond een uur of 10 hier te vertrekken. Bestemming? Dat laten we nog even in het midden, kijken waar de wind ons brengt. Slaap lekker.