Terug naar Ruurlo en door naar Assen.

7 september 2020 - Bovensmilde, Nederland

Maandag 7 september 2020

Eerst even terug naar gisteren. Lekker rustig opgestaan. Broodje, koffie en dan de laatste dingen inpakken. We hebben ouderwets op de kaart een route gezocht naar Ruurlo. Liefst allemaal binnendoor. Op de kaart klopt het allemaal. Echter in de praktijk blijkt het toch wat lastiger. Door de vele werkzaamheden moeten we hier en daar een beetje gokken, soms zoeken, maar uiteindelijk weten we de camping net buiten Ruurlo te vinden. Onderweg op een parkeerplaats bij een supermarkt lekker een broodje gegeten voor de lunch.

Op de camping hebben we al snel ons plekje gevonden. We houden het gemakkelijk vandaag. Een beetje waterpas zetten (slaapt zoveel lekkerder), stroom aansluiten en we zijn klaar. Nog even een beetje lezen en dan gaan we onze vrienden opzoeken. Bert en Miriam hebben we al heel lange tijd niet gezien of gesproken, dus veel in te halen. Om een uur of half 3 worden de eerste glazen al volgeschonken en kletsen we lekker. Er is bij iedereen heel veel gebeurt de afgelopen 3 jaar. Dan de BBQ aan. Verder kletsen, nog een glaasje en dan is het ineens 11 uur. Toch ons eigen hok maar eens opzoeken. Geen zin meer in een spelletje. Dan maar gelijk de hoofden op de kussens leggen.

Vanmorgen een klein beetje op tijd opstaan. Dagelijkse ritueel: koffie, broodje, ramen en luiken dicht, stroomkabel opruimen, afrekenen en weg wezen. Uiteraard eerst nog even Bert en Miriam gedag gezegd. Op naar Assen. Vandaag dezelfde tactiek met de ouderwetse kaart. Zelfde verhaal. Wegopbrekingen, omleidingen. Eén en ander leidt er toe dat we sommige stukken weg binnen ruim een week voor de vierde keer rijden. Het is niet anders. Toch nog een stukje Rijksweg, maar ook een heel stuk langs het Twente-kanaal over een wel heel smal weggetje.

De camping waar we naartoe onderweg zijn is niet geheel onbekend voor ons. Twee jaar geleden was het het startpunt voor een toertocht van de V-strom club. De camping ligt vlak achter het TT-circuit. Misschien morgen maar eens op de fiets naar het circuit. Kijken of er wat te zien valt. Anders maar naar het centrum van Assen. Zijn we al eerder geweest en dat is ons toen goed bevallen.

1. Miriam Rybier:
    7 september 2020
    Het was supergezellig en zeker voor herhaling vatbaar. Maar dan niet weer drie jaar wachten.