De terugreis is begonnen, een soort van mijlpaal en nog veel meer.

24 september 2022 - Vila Nova de Milfontes, Portugal

zaterdag 24 september 2022

Eerst de terug naar gisteren, de grote dag en de reden waarom we deze reis maken. Geen haast dus lekker uitslapen, lijkt een gewoonte te worden  deze reis. Eerst koffie en dan op het gemak het ontbijt. Grady neemt haar speech nog een keer door en brengt de laatste wijzigingen aan. Dan wordt het langzaamaan ook tijd om de fietsen in orde te gaan brengen. We gaan gewoon op de fiets en niet met de taxi. Nog even lekker scheren en douchen. Gepaste kleding aantrekken. Valt zelfs de buren op. “Wat zien jullie er netjes uit”. Ja, hoor eens even, het gaat wel om een bruiloft. Als laatste nog even wat naar binnen werken voor de lunch.

Rond half twee stappen we op de fiets. Net buiten de camping komen we er toch achter dat we nog wat vergeten zijn. Een overhemd en een blouse. Blijkt een misverstandje in de onderlinge communicatie te zijn. Grady blijft staan waar ze staat en Danny rijdt terug. Snel oppakken en dan binnen vijf minuten weer samen op weg. Al snel komen we de locatie aan, maar geen fietsenstalling te zien. Al snel vinden we toch een plekje waar we de fietsen goed kwijt kunnen en op slot kunnen zetten.

Grady neemt contact op met de weddingplanner dat we er zijn. Zij stemmen de laatste zaken nog even af. Wat een mooie locatie. Midden in de tuin van een resort. Danny schiet wat plaatjes van de locatie. Dan ineens een bekend gezicht. Blijkt de fotograaf van vandaag en goede bekende van ons te zijn. Wat een bijzondere verrassing. Maar ook wel heel leuk. We weten inmiddels dat hij mooi werk aflevert. Dan komen alle gasten binnen en ook het bruidspaar. Alles is goed voorbereid.

De gasten hebben nog een kwartiertje de tijd om te genieten van de omgeving. Dan is het zover. Iedereen zoekt zijn plekje en Grady gaat beginnen aan haar verhaal. Een mooi verhaal. Het bruidspaar en de gasten genieten ervan. Blijkt ook achteraf van de vele berichten die we ontvangen.

Na het officiële gedeelte een gezellige borrel op een mooi balkon van het hotel met uitzicht op het strand en de oceaan. Na enige tijd gaan we aan tafel. Er is een tafelschikking gemaakt, verdeel over vijf tafels. Het eten smaakt heerlijk en de service is heel bijzonder. Aan alles is gedacht. Hier en daar een paar fotomomentjes en dan echt feest. Lekker dansen en een heerlijk glaasje erbij.

Op een zeker moment willen we toch wel terug naar de camping. De aanwezige familie roept al snel: neem een taxi. Maar dat doen we niet. Het is maar tien minuten fietsen en anders moeten we morgen weer terug om de fietsen op te halen. Hebben we geen zin in. Snel de fietsen van het slot, helmen op (hier verplicht op de e-bike) en weer op pad. Bij terugkomst op de camping nog even napraten en dan snel naar bed. Lekker snurken, en dat is gelukt.

Inmiddels is het zaterdagmorgen. Ook vandaag staan we lekker op het gemakje op. Eerst goed wakker worden. Dan helpt een bak koffie echt wel. Ontbijtje. Dan de camper weer reisklaar maken. Vandaag gaat de terugweg weer beginnen. Nog even afrekenen en dan vertrekken we ook. Maar nog niet gelijk huiswaarts. Eerst nog even het meest zuidwestelijke punt van Europa bekijken, Sagres. Danny blijft bij de camper en Grady gaat op stap met de camera. Vertrekkend vanaf de camping, onderweg naar deze plek, bereiken we de drieduizend gereden kilometers, toch wel bijzonder. Grady maakt de nodige foto’s. Wanneer zij terugkomt bij de camper kijken we naar de verdere planning voor vandaag. Dan toch echt maar naar het noorden.

Via Aljezur (leuk stadje), Odemira komen via toeristische boren bij een bijzonder uitkijkpunt. Er staat een vuurtoren hoog op het duin en daarachter staan prachtige rotsformaties. We schieten nog wat meer foto’s. Daarna door naar Vila Nova de Milfontes, ons aanbevolen door eerder ontmoete campinggasten. Mooie camping, met ruime plaatsen. Al snel pakken we weer de fietsen en rijden naar het stadje. Leuk oud centrum met heel veel diverse winkeltjes. Even doorrijden en dan ook een mooi overzicht over de stranden, de oceaan en de brug over de baai waarover we de stad binnenreden met de camper.

Na terugkomst op de camping even eten en plannen maken voor morgen. Ook weer een leuke camping gevonden na een niet al te lange reis. Mogelijk moeten we zelfs gebruik gaan maken van een veerboot, maar daarover morgen meer.

1. Tiny poel:
    25 september 2022
    Fijn dat alles goed verlopen is nu maar genieten van de terug reis en het warme weer want hier is het fris rij veilig en geniet er van😘😘
  2. Yvonne:
    25 september 2022
    Fijn dat het een mooie dag is geweest. Geniet er nog maar lekker van. Hier van tijd tot tijd regen. Doe voorzichtig!