Trots gevoel

11 september 2022 - Zarautz, Spanje

zondag 11 september 2022

Gelukkig blijft het verwachte rumoer achterwege. We slapen heerlijk. Alle ramen en dakluiken tegen elkaar open om de temperatuur een beetje dragelijk te houden voor de nacht. De aangekondigde storm is nog ver weg.

Na een beetje min of meer uitslapen staan we op en eten ons ontbijt. Eerst een beetje ontspannen, oftewel lezen. Dan besluiten we toch om de afdaling te wagen. We pakken de fietsen vanaf de dragen, plaatsen de accu’s en zoeken de verplichte helmen op. Op tijd voldoende remmen tijdens de afdaling zodat de snelheid niet te veel oploopt. Niet te veel op de voorrem. Anders ga je mogelijk over de kop. Uiteindelijk bereiken we het centrum van het dorp. Eerst maar een bak koffie. Die hebben we nog niet gehad. Op aanwijzing van de ober vinden we het centrum. Het is zondag, dus heel veel winkels zijn dicht. Toch is het gezellig druk. Dan maar langs het strand. We wandelen met de fiets aan de hand lekker over de boulevard. Er is zoveel te zien. We genieten.

Dan toch weer even terug naar het centrum. We kiezen een terrasje aan het “muziekplein”. Nog een bak koffie en lekker mensen kijken. Na een kleine drie kwartier kiezen we ervoor om terug te gaan naar de camping. Al snel zijn rijden we het dorp uit.

Na een aantal rotondes, waar hebben we dat eerder meegemaakt, begint de klim naar boven. Juiste versnelling en juiste programma op de e-bikes inschakelen. En wat is het dan lekker wanneer we allebei, op ons eigen tempo, geroutineerde wielrenners inhalen naar de top van de berg. Ze kijken wel vreemd wanneer die twee kaaskoppen in gewone kleding, met wandelschoenen, ze voorbij streven. Oké, toegegeven. Lage versnelling en maximale ondersteuning. Wel kikken hoor. Beide komen we boven zonder af te stappen. Zelfs van één van de gastvrouwen van de camping krijgen we een compliment dat het gelukt is om fietsend boven te komen. Toch geeft het ons een trots gevoel.

De loop van de middag lekker onderuit. Beetje lezen en verders niets doen. Met een beetje moeite weet Danny verbinding te krijgen om de formule 1 wedstrijd in Italië te volgen. Mooi succes voor Max en Nick. Dan ook maar denken aan het avondeten. Het worden diverse restjes. Anders gaat de koelkast langzaam overlopen.

Nog geen plannen voor morgen. Hangt ook van het weer af. De voorspelling is ’s nachts rond de 30 en overdag 35+. Dus keuzestress. We gaan het wel zien. Zal wel zweten worden vannacht.

1. Frank:
    11 september 2022
    Succes dan met slapen. Geen ventilator ter beschikking??