Een wisselende dag

12 september 2022 - Zarautz, Spanje

maandag 12 september 2022

Na eerst lekker te hebben uitgeslapen en een lekker ontbijt kijken we naar de plannen voor vandaag. Ook kijken we naar het weer. De voorspellingen zijn niet al te best. Drukkend weer met temperatuur tot 35 graden en kans op hevige regen en onweer. Na enig beraad blijven we maar lekker op de camping en lassen we eigenlijk een rustdag in. Kopje koffie, op zijn tijd een rondje over de camping wandelen en verder eigenlijk niets bijzonders. Voor de lunch eten we in het restaurant van de camping. Smaakt prima.

Wat ons opvalt is dat er ook hier een georganiseerde reis is van één van de Nederlandse caravan / camper clubs, de NKC in dit geval. Ongeveer 20 units die samen op reis zijn. Alleen Martine van Os kunnen we niet ontdekken, je weet wel, de presentatrice van “we zijn er bijna”. Misschien sluit ze later aan. Dit soort tripjes lijkt ons helemaal niets. Georganiseerd op reis. Nee, niet onze keus.

Danny leest zijn eerste boek uit, waar Grady er al meerder heeft verslonden. Danny is best ook deze dag trots, na het fietsen van gisteren leest hij vandaag meer dan tweehonderd pagina’s. Een unicum voor hem. Waar haalt hij het geduld vandaan? Verborgen talent?

Na de lunch lopen we nog even de berg af richting de oceaan. Helaas heeft Danny te veel last van rug en heup. Het pad is wel erg stijl. Halverwege haakt hij af. Grady gaat door. Bij terugkomst weet ze nog een en ander te vertellen over de vroegere los- en laadplaats van schepen hier ter plekke.

Wanneer we terugkeren bij de camper zien we het weer veranderen. De wind trekt aan vanuit een andere hoek. De eerste druppels vallen. Stoelen opruimen in de garage. Even binnen zitten. Klaart het toch weer een beetje op. Stoelen weer naar buiten. Voor het avondeten maken we het ons gemakkelijk. Toastjes en de nodige restjes uit de koelkast. Even afwassen en dan plannen maken voor morgen.

We besluiten om binnendoor naar Burgos te rijden. Bijtijds vertrekken. Ongeveer 230 kilometer te gaan. Burgos lijkt ons wel een mooie stad om ook het een en ander te gaan bekijken. Alles zal afhangen van het weer, en ook de situatie onderweg.

Tijdens het schrijven van dit stuk, bijna kwart voor negen, gaat het slechte weer echt los. Heel harde wind en de nodige regen. Dus even goed opletten welke dakluiken en ramen nog openstaan. Welke kunnen we beter sluiten en welke zorgen nog voor een beetje tocht of afkoeling?

Slaap lekker.

1. Anja Verbrugge:
    12 september 2022
    Tof om het te lezen , jullie maken een mooie reis en een super verslag
    Veel plezier
  2. Mylène:
    12 september 2022
    Super leuk om weer mee te lezen en leven met jullie 🤗
    Op naar de volgende stad, even gespiekt waar Burgos ligt 😉, met een heel ander uitzicht.
    Ben weer benieuwd 😎