Tweede kans en een voorsprong

25 september 2013 - Rockhampton, Australië

woensdag 25 september 2013

Na het donker worden en eten de plannen voor  vandaag gemaakt. Daarna nog een tweetal spelletjes, uiteraard verloren door Danny, en op tijd gaan slapen.  Vanmorgen om zes uur opgestaan. Terug naar The Broken River in het Eungella National Park, maar 5 kilometer verderop. Een tweede kans om het vogelbekdier te gaan zien. Snel de bus rijklaar maken en een kwartier later staat de motor warm te draaien.

Als we op de plek aankomen, zijn we niet de enigen, een viertal mensen die we gisteren ook zagen zijn er. Met een beetje geduld en heen en weer lopen tussen het uitzichtplateau en de brug, zien we uiteindelijk bij de brug drie vogelbekdieren. Of het dezelfde is, of drie verschillende, dat zullen we nooit weten. We hebben ze gezien, maar helaas niet vast kunnen leggen op de foto en video. Het ging allemaal zo snel. Helaas.

Om even half 8 vertrekken we richting Marlborough, ruim 300 kilometer te gaan. Het is nog vroeg, dus qua temperatuur ook goed te doen. Het beloofd weer een warme dag te worden, ongeveer 30 graden. Eerst nog even de afdaling, dan 50 kilometer door het dal en dan de snelweg op. De kilometers vliegen onder de wielen door. Even een stop voor diesel, broodje en koffie en dan snel weer verder. Nog een koffiestop en een bezoekje aan het toilet. Even na half een bereiken we de uitgezochte camping in Marlborough. De temperatuur is inmiddels gestegen naar 37 graden en er staat een strakke wind. Bij het oprijden van de weg naar de camping kijken we elkaar aan. Het uitzicht op de camping is niet veelbelovend. Geen spat schaduw, warm weer, harde wind en alleen maar opwaaiend stof. Er is geen gras te bekennen op de camping. Dit gaan we dus niet doen. Maar wat dan wel ? Eerst maar even wat eten, dan kaart bekijken. We besluiten door te rijden naar Rockhampton, toch weer ruim 100 kilometer verderop. Zo nemen we een nog wat ruimere voorsprong op het reisschema. De komende dagen is er zo veel te zien, en willen we zo veel gaan doen, dat een beetje voorsprong op het schema niet verkeerd is.

Na iets meer dan een uur rijden we de stad in. Even niet opletten en we rijden de camping zo maar voorbij. Gelukkig kunnen we even verderop terugdraaien en dan de eerste afslag naar de camping nemen. Inchecken, plekje zoeken en dan snel onderuit. In de ruststand. Bijna veertig graden, gelukkig nog steeds een stevige wind, maar toch zoeken we een plekje in de schaduw. Het restaurant op de camping, waarop we ons toch wel een beetje hebben zitten verheugen, levert niets op. Dat wordt op een houtje bijten vanavond. Het restaurant staat leeg en is tot nader order gesloten. Reden onbekend. Is Rob Geus misschien langs geweest en werd hij er niet blij van? Morgen nog een beetje zuidelijker, maar zeker niet zo ver als vandaag. Eerst de boodschappen weer een beetje aanvullen. De eerste verse dingen raken toch weer op.

1. Bob:
    25 september 2013
    Zo, jullie gaan snel. Geen roadkills gemaakt onderweg? ("when we kill it, we grill it). Leuk om jullie reisverslagen te lezen, zeker omdat we dezelfde route nog maar twee maanden geleden hebben gedaan. Stop vooral nog even bij Town of 1770 en maak de trip naar Lady Musgrave Island. Veel plezier!
  2. Corrij Vonk:
    25 september 2013
    Wat een heel mooie reis, zeg.
    En het reisverslag zo mooi gegeven elke keer,beleef het gewoon mee,hier in Ridderkerk,
    Fijne reis verder,

Groetjes,

Corrij.
  3. Tiny poel:
    26 september 2013
    Het verslag weer gelezen ,kijk wel ergens in een dieren boek hoe het vogelbekdier er uit ziet, goede reis verder tot de volgende mail