vervolg voorbereiding 2

26 augustus 2010

Nog maar 22 nachtjes te gaan. Zo tellen kinderen toch? Niet alleen de kleintjes, maar wij ook. Morgen (vrijdag) over drie weken zitten we in de lucht. Eindelijk, invulling geven aan onze lang gekoesterde wens. Aftellen dus.

Het boek over de flora en fauna hebben we inmiddels binnen. Heel veel moois te zien. Nu maar hopen dat we dat daadwerkelijk ook gaan meemaken. De voorbereiding is in volle gang. Allerlei lijstjes worden gemaakt. Welke spullen nemen we mee? Wat kopen we daar? Wat kunnen we achterlaten bij Sonja en Rodney in Perth? Welke boodschappen halen we zodra we de camper hebben? Wat moeten we hier nog regelen? Alle wenselijke muziek is op de I-pod gezet.

Gelukkig hebben we een goede vriendin bereid kunnen vinden om op ons huis te passen wanneer we weg zijn. Super. Ze is een echte kanjer. Nog wel even de buren inlichten er een "vreemd" iemand in huis verblijft. Kan ze lekker de post in de gaten houden , planten water geven en is het huis bewoond.

Ook hebben we een nieuwe computer (netbook) gekocht. Kunnen we op een gemakkelijke manier iedereen op de hoogte houden van onze ervaringen en voortgang op de geplande route. We hebben in de tussentijd ook brochures opgestuurd gekregen vanuit Perth. Die zijn opgehaald bij de lokale VVV. Heel veel aanvullende informatie over de te volgen route. Morgen nog even naar de ANWB voor de internationale rijbewijzen en ook nog op jacht naar wat typische Hollandse souvenirs. Dan de komende tijd nadenken over de boeken die we meenemen of nog gaan downloaden. We lezen allebei best wel veel, maar voor vijf weken boeken meenemen gaat niet echt lukken. Moeten we zoveel andere bagage thuis laten. Dus ook nadenken wat we meenemen aan kleding en dat soort zaken. We houden jullie op de hoogte.

1. Anita:
    27 augustus 2010
    Hebben jullie nog geen E-reader dan, scheelt een hoop gesjouw van boeken, enne..... misschien hebben jullie wel helemaal geen tijd om veel te lezen.......
  2. Pa en ma:
    29 augustus 2010
    Maak er een geweldige reis van
  3. "tante"Loes:
    30 augustus 2010
    Hee luitjes,
    Wij zijn net terug van een maand varen en zag toen jullie berichtje.
    Ga jullie zeker volgen.Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en meemaken en leuk om het dan op deze manier te volgen.
    Nog heel veel plezier met de voorpret,want dat is ook al leuk toch?Groetjes van jullie "tante"
    Loes(en Klaas en Robin natuurlijk)
  4. frank:
    5 september 2010
    nog twaalf dagen.......
  5. Ruud:
    10 september 2010
    Mooie reisblog hoor........

Als jullie er toch zijn, kunnen jullie ook even onderzoek doen n.a.v. dit artikel?

En als jullie toch bezig zijn, graag ook even een fotootje van de grote witte maken in Shark Bay.

Alleen daarvoor zou ik al mee willen, en dan heb ik het nog niet over de rest gehad bofkonten...........

Groet Ruud en Elly, later

PS Elly gaat vd dolfijnen, ik natuurlijk voor de "GREAT WHITE"
  6. Miranda:
    16 september 2010
    Heel veel plezier de komende 5 weken, een goede vlucht en doe de groeten van ons aan de familie down under.

groeten vanuit Hoorn
  7. frank:
    16 september 2010
    nou, en volgens mij vertrekken jullie over vanaf nu over iets minder dan 10 uurtjes. van slapen zal er wel niet veel komen. maar dat is logisch. gelukkig hebben jullie een aantal vlieguren voor de boeg. dus dat komt wel goed. dus....genieten!!!!!
    groetjes namens the sparks family