Op weg naar Hong Kong

Vrijdag 17 september.

Het is zover, we zitten op Schiphol. De koffers zijn ingeleverd, de laatste inkopen gedaan en nu wachten tot we aan boord kunnen. Tim heeft ons weggebracht en dat was wel lekker eigenlijk, weggebracht worden. Staat de auto ook niet zo erg lang op de luchthaven. En dan straks een uurtje of elf vliegen naar Hongkong. Benieuwd wat we daar allemaal gaan zien. Het is er in ieder geval lekker warm, 30 graden of meer en veel kans op regen. Eerst nog maar even een kopje koffie en een broodje halen en dan maar wachten.

Inmiddels zijn we een paar uur verder, maar ook verder van huis, letterlijk wel te verstaan. Het is elf uur in de avond, Hongkongtime dan. Zes uur tijdsverschil, dus bij jullie is het vijf uur in de middag. Collega´s van de brandweer zijn druk bezig met het opbouwen van hun feestje vanavond. Moeten we jammer genoeg missen. Straks als we in het hotel aankomen, over een uurtje of acht negen dus, dan zullen we er wel eentje extra innemen.

He ouwe, wakker worden, je zit te dromen. Zeker toch even ingedommeld. Nee, mijn buurman zegt letterlijk helemaal niets. Toen we op de startbaan stonden  sliep hij al en nadat hij wakker was geworden, heeft hij alleen maar voor zich uit zitten staren. Nog een uurtje of 7 vliegen en dan zien we wel weer verder.

Zaterdag 18 september

Het is 9 uur en we zitten in het hotel. De kamer is nog niet klaar, we moeten een uurtje wachten.  We hebben snel even wat te drinken gehaald bij één van de winkeltjes vlak bij het hotel. Buiten is het drukkend warm, al zo´n 30 graden en later op de dag wordt er regen verwacht.

We hebben een uitstekende vlucht gehad, maar wat duurt dat lang. Ruim 11 uur vliegen. Loop je vanuit het vliegtuig via de slurf naar de terminal, staat er al iemand te wachten met de naam van Grady op een bordje. Even nagaan of we wel alle papieren bij ons hebben voor de medicijnen, anders krijgen we problemen bij de immigratiedienst. Met de trein vanaf de terminal eerst naar een ander gebouw, immigratie passeren (weer een visum rijker), bagage ophalen en al weer iemand met een bordje. Worden we netjes naar een busje gebracht en dan in een half uurtje vanaf het vliegveld, naar het hotel. Zo, straks hopelijk eerst even douchen en dan zien we wel weer.

1. Miranda:
    18 september 2010
    Het is maar goed dat je dan je ds bij je had aangezien je buurman weinig communicatief aangelegd was.
    We gaan sporten met de jongens en zullen berichten wat ze hebben gedaan. O ja stuur wat hitte hierheen, hier is het petweer.

groetjes en veel plezier in Hong Kong
  2. Sebastiaan:
    18 september 2010
    Nu kan het echt gaan beginnen dus. Veel plezier in Hongkong, en een goed vervolg van de reis naar Australië. We hebben Thor helaas niet kunnen overweldigen. Gelijk met rust, uiteindelijk 15-11 verloren.
  3. Henk en Lia:
    18 september 2010
    Ja dat was even slikken, zo'n eind. En dan zijn jullie er nog lang niet.
    Maar het is goed om even een andere bezigheid te hebben.
    Zorg er wel voor dat jullie geen versleten benen krijgen.
    Onwillekeurig wil je veel zien. Doseren! Veel genoegen en zorg dat jullie wel je slaap pakken. Geniet van alles.
  4. Ditty oppelaar:
    18 september 2010
    Geniet er lekker van jullie hebben er lang naar uitgekeken.Heel veel plezier in Hongkong.Grady is het gelukt met al je medicijnen?
    Milo zit in Voorthuizen en ik ga lekker slapen.
    Dikke kus van Ditty.Super zo te weten waar jullie zitten,tot gauw maar weer.Doeiiiiiiiiii