Vooral file rijden.

5 september 2018 - Neckargemünd, Duitsland

woensdag 5 september 2018

Gelukkig heeft Grady een prima nacht gehad en is ze behoorlijk opgeknapt. Dus na het opstaan, eerst even familieberaad. Wat gaan we doen? Hoe ver gaan we rijden, waar naar toe, wat doen we onderweg en ook een beetje rekening houden met de komende week. Na de laatste spullen te hebben ingepakt, kastjes en ramen te hebben gesloten, alleen nog even afrekenen op de camping. Dan op weg. Nee, eerst nog even langs de Aldi. Al het statiegeld inleveren en een paar boodschapjes doen. Hier in Duitsland zit er op al het blijk en plastic statiegeld, en we hebben het nodige verzameld. Gisteren had Danny de eerste lading al meegenomen op de fiets. Vandaag met de bus voor de deur, de tweede helft.

Even na half tien trappen we af voor een route van 212 kilometer naar Neckargemund bij Heidelberg. 190 kilometer snelweg en dan de laatste 22 binnendoor. We houden rekening met iets meer dan twee uur reistijd. Zijn we ruim voor de in Duitsland gebruikelijke ruhezeit binnen. Dus niet. Op het eerste stuk van de route (snelweg) verliezen we ruim twee uur door diverse files. Door soms de juiste baan te kiezen weten we de vertraging nog redelijk te beperken. Dan de laatste twintig kilometer binnendoor.

Wanneer we aankomen op de camping, is het natuurlijk ruhezeit. Er staat al één camper te wachten en wij sluiten aan in de rij. En dan gebeurt het. Er komen nog meer mensen aan. Her en der stellen ze zich op en iedereen moet wachten tot drie uur. Dan gaat de receptie weer open. Diverse oudere dames, die allen na ons zijn aangekomen, verdringen zich bij de receptie. De campingbaas heeft het in de gaten. Hij noemt even zijn spelregels en iedereen wordt netjes op zijn / haar beurt van aankomst geholpen. Zo ook wij, we hebben nummer twee. Inchecken en aangeven waar je mogelijk wilt staan. Danny heeft al een rondje gelopen gedurende het wachten. Hij vindt een plekje waar ooit eerder hebben gestaan, ergens rond 2003 of 2004, precies weten we het niet meer. Snel neerzetten en binnen tien minuten zijn we geïnstalleerd.

Daarna lekker luieren en een beetje huishouden doen, tot het tijd wordt om wat te gaan eten. We lopen het centrum in en zakken neer bij een aardig, klein restaurant. We eten heerlijk. Weer terug naar de camping. Even schrijven, dan spelletje maar vooral slapen. Kijken wat we morgen kunnen ondernemen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Stoopendaal:
    5 september 2018
    Jullie zijn dus in feite op de terugweg. maar dat is ook nog steeds vakantie. Wel fijn dat Grady is opgeknapt. Het mooie van zijn grote bak is dat je alles in huis hebt. En dan op een plek staan waar jullie ook in 2003 of 2004 hebben gestaan is wel nostalgisch. Maak er nog een goede week van.
  2. Miriam Rybier:
    5 september 2018
    Voor ons ooit een reden om 50 km door te rijden i.p.v. met anderen te moeten ‘vechten’ op een campingreceptie. Er mocht toch gen plek zijn.... was volgens mij daar ook in de buurt.
  3. Christie:
    6 september 2018
    Grady beterschap met je rug! Geniet nog van jullie mooie reis. Met de camper op stap is altijd heerlijk :-)