vrijdag 22 oktober

22 oktober 2010 - Perth, Australië

Vrijdag 22 oktober

Een redelijk rustige start vandaag. We willen kort achter de spits richting het park gaan. Na een uitgebreid ontbijt vertrekken we via de Great Eastern Highway. Het is maar 15 kilometer volgens de informatie. We krijgen bijna ruzie in de auto. We hebben al 40 kilometer gereden en zijn het park nog steeds niet tegengekomen, ook geen borden, die hier juist heel veel langs de weg staan. Dan toch maar even navragen. Het eerste tankstation dat we tegenkomen stoppen we. Even snel een trucker vragen waar we heen moeten. Blijken niet alleen de plaatsjes ver uit elkaar te liggen, kloppen sommige aanduidingen op kaarten en internet ook niet helemaal. Even iets terug, bij de stoplichten rechtsaf en dan de borden volgen. Bijna 20 kilometer verderop vinden we uiteindelijk het park. Hebben we waarschijnlijk in de stad toch ergens een bord gemist.

Snel het inmiddels bekende bakje koffie en dan wandelen door het Caversham Wildlifepark in het Whitemanpark. Het is onderverdeeld in een aantal delen die weergeven per deel van het land welke dieren je tegen kunt komen. Ook is er een soort kinderboerderij. Aan het laatste besteden we weinig aandacht. De ezels, koeien, geiten, schapen en konijnen kennen we wel. Wel zorgen dat we op tijd zijn bij de presentatie van diverse vogels, een wombat, een skunk, een wallibi en nog meer. Oké, we weten dat het niet in het wild is, maar toch doen we mee. Opstellen in het rijtje der wachtenden en dan op de foto. Dan nog even langs de groep met koala’s, je mag ze aanraken,maar dat proberen we tot een minimum te beperken. We hebben wel leuke foto’s kunnen schieten. Dan naar de kangaroos. Ze zijn inmiddels zo tam geworden dat ze zelfs uit je hand eten. Leuk voor de foto’s. Wanneer we dat allemaal hebben gezien, maken we nog een korte wandeling door een deel van het park. Blijkt er ook nog een Motormuseum te zijn. Echt veel motoren zijn er niet. Alles bij elkaar is het wel een leuk museum waar we uiteindelijk ruim een uur weten door te brengen. Via een omweg nog even langs het strand. Met een blikje fris kijken we een uurtje naar de surfers. Dan het chalet maar weer opzoeken. Met goed geluk, zonder kaart en Miepie, bereiken we het centrum van de stad. Zo af en toe afslaan, links of rechts, puur op het gevoel, geeft soms wel een leuke route. En zo zie je nog eens wat.  Uiteindelijk komen we op bekent terrein. Op naar de camping. Na een uurtje niets doen, bekijken we wat we nog in voorraad hebben om te eten, zeg maar een diner van restjes. Nee geen madiwodosoep. Maar gewoon de restanten van de inkopen de afgelopen weken. Na het eten en afwassen hebben we alvast een aanvang gemaakt met het inpakken. We gaan tenslotte morgen AL weer terug naar huis. Wat we morgen overdag gaan doen, hangt een beetje af van het weer. In ieder geval in de loop van de middag nog even langs de familie om een afscheidsborrel te drinken en gedag te zeggen.

1. Henk en Lia:
    22 oktober 2010
    Ja jongens,aan alles komt een eind.
    Probeer zo uitgerust mogelijk bij de vlieghhaven te komen.
    En maak van de vliegreis een uiltje knappend geheel.
    Het is toch nog vlug gegaan.
    Of vinden jullie van niet.
    We horen het wel.
    Groeten van Pa en Moes.
  2. Miranda:
    23 oktober 2010
    Jammer dat het er alweer bijna op zit.
    Heb erg genoten van jullie reis verhalen kijk nu alweer uit naar de vele foto's die we ongetwijfeld allemaal te zien krijgen.
    Wij zijn al druk aan de sinterklaas planning en inkopen begonnen. HIHI. Hier gaat dus alles zijn gangetje zoals je wel ziet.
    Tot gauw dikke kus vanuit Hoorn
  3. "tante"Loes:
    23 oktober 2010
    poeh poeh......wat hebben jullie een hoop gedaan zeg.
    Genoten van jullie reisverslag.Een hele goeie reis terug met een hele hoop mooie herinneringen.
    gr."tante"Loes
  4. Elly:
    25 oktober 2010
    Wat een avontuur zeg,en hoe slaapt jullie eigen bed weer?
    Jullie hebben wel heeeel veel gedaan .
    Een geweldig aandenken.
    groetjes van de oudste zus van Loes