Weinig kilometers en Mainau

21 mei 2014 - Konstanz, Duitsland

woensdag 21 mei 2014

Ondanks dat we alle tijd hebben zijn we toch bijtijds opgestaan. Beter gezegd: bijtijds gestart. Danny was al weer voor zessen wakker, maar ook vandaag was dat geen straf, opkomende zon boven het meer en al een aangename temperatuur. Buiten een bakkie en een peukie en vooral genieten van  hetgeen je ziet en hoort. Heerlijk. Om acht uur kunnen we de bestelde broodjes ophalen. Dan lekker ontbijten en nog een bak koffie.

We hoeven vandaag niet zo heel ver. Minder dan 20 kilometer. Waarom blijven we dan niet staan? Weten we ook niet. We willen gewoon wat verder. We hebben gekozen voor een camping in een van de buitenwijken van Konstanz. Jammer genoeg kent het navigatiesysteem ook niet de juiste route. Het rijden van Danny wordt danig op de proef gesteld. Smalle straatjes , dubbel geparkeerd auto’s, haakse bochten in een woonwijk, maar toch redden we het. Lekker geoefend zullen we maar zeggen.

Verder zoeken, tot een bejaarde dame geheel onverwachts, zonder vragen zegt: doorrijden tot de rotonde, links af, eerste links, eerste rechts en dan zie het vanzelf. Had ze in de gaten dat we aan het zoeken waren? Blijkbaar. Maar ze had wel gelijk. Door haar aanwijzingen vinden we de camping heel gemakkelijk. Ondanks het vroege tijdstip, nog geen half elf, hoeven we voor deze dag niet te betalen. We krijgen een schitterende plek toegewezen, lekker ruim en als we willen kunnen we de hele dag in de zon zitten.

We hebben voor deze camping gekozen omdat er de komende dagen heel veel te doen is vlak bij de camping. Dat denken we tenminste. We hebben een brochure gevonden over een boten en autoshow. Nieuwe en klassieke boten (altijd leuk om te kijken) maar ook een parade van klassieke auto’s. Hebben we zin in. Ook is de camping niet al te ver van het eiland Mainau. Ongeveer een  6 kilometer fietsen. Danny is er in een vorig leven al eens geweest. Het is een eiland voorzien van heel tuinen, met allerlei bloemen. Ook hebben we eens een rapportage van een optreden Andre Rieu vanaf het eiland gezien. Nu meer eens zien of het nog echt (zo) mooi is.

We maken de fietsen startklaar en bepalen de route. Moet te doen zijn. Onderweg missen we één bordje, en dan wordt het Grady even te veel, ze is nog lang niet helemaal fit. Danny fietst terug en krijgt te horen dat hij een bordje heeft gemist. Op het gemak wordt de route weer opgepakt. Even later komen we aan op de bestemming: fietsenstalling eiland Mainau. Entree betalen en vervolgens wandelen. Wat gelijk aan het begin opvalt, is dat er een behoorlijk aantal bomen zijn ingepakt met gehaakte stukken stof. Gedurende onze wandeling hebben we begrepen dat ze hier alle bomen willen inpakken, ter bescherming voor de winter. Misschien iets voor jou Carla? (grapje)

Heerlijk door al die verschillende tuinen, allemaal ingericht op een thema. Zelfs al is het vroeg in het seizoen is er al volop kleur te zien. Ook nog even door de vlinderkas. Lekker genieten van deze mooie beestjes. Langzaamaan terug naar de uitgang. Fietsen weer oppakken en terug naar de camping.

We moeten nog wel wat boodschappen doen. Vanmorgen hadden we onderweg wel een supermarkt gezien, maar daar konden we de camper niet parkeren, te groot. Dan maar even op de fiets. Even navragen waar de dichtstbijzijnde supermarkt is te vinden. We besluiten te splitsen. Grady gaat terug naar de camper via de gemakkelijke route en Danny zal uitgaan op de inkopen. Supermarkt gesloten vanwege verbouwing. Dan maar navragen waar de volgende zit.  Allerlei beschrijvingen, maar nergens een supermarkt te vinden. Uiteindelijk maar doorgereden tot het centrum van Konstanz. Het halve centrum gezien. Na lang zoeken, eindelijk een supermarkt gevonden. Snel door de winkel, pakken wat we nodig hebben en dan terug naar de camping. Als we de weg kunnen vinden tenminste. Met heel veel moeite (wegafsluitingen, omleidingen en gemiste bordjes, dus verdwaald, en met een beetje geluk) komt Danny na ruim drie kwartier fietsen eindelijk aan op de camping. Totaal doorgezweten en uitgeput. Toch maar wat meer werken aan de conditie.

Dan nog even lekker een beetje bijkomen en vervolgens de ingevroren macaroni opwarmen. Inmiddels is het al laat, dus alles maar gereed maken voor de nacht. Afwassen en opruimen, bedjes opmaken, busje een beetje aan kant, beetje lezen en dan lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag.